30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)
  • Q:
    Geblokkeerd
    proXify

Koop jij Een Watch?

zoals je al hebt gemerkt zijn de prijzen van heel wat Apple producten gestegen door de wisselkoerswijziging. De euro is nog maar 1,07 dollar waard.

De Apple watch kost op zijn minst €399
    Is dat zijn geld waard?
    Ben je van plan 1 te kopen? Zo ja: waarom wel/niet?
    Denk je dat andere mensen snel geneigd zullen zijn de Watch te kopen (in buurlanden of in NL Als deze hier beschikbaar is).

Geblokkeerd
    proXify
    Geblokkeerd
    Anoniem

Nee: Vind hem lelijk, te dik en te ronde randen. En ik vind het niet mooi dat hij vierkant is. Daarnaast heeft hij te weinig functionaliteit. Alles kan je telefoon ook al. Ik ben niet te lui om mijn telefoon uit de broekzak te halen. Kijk daar nu ook al de tijd op. En bovendien heb ik geen iPhone.

Inactief
    Anoniem

Nee, gebaseerd op wat ik er tot nog toe van heb gezien: te lomp en weinig functionaliteit. Ik heb nog geen een screenschot gezien waarvan ik dacht ‘wow’.

Bijdrager
    Shmoo

Nee, ik had wel interesse in zo’n sport watch en dan vooral om bij het sporten te gebruiken maar ik vind hem te duur. 200 – 250,- had ik er nog wel voor gegeven maar 350,- is veel te veel geld. Voor dat geld heb je ook een fitness wearable dat speciaal gemaakt is om bij het fitnessen te gebruiken zonder bellen, mailen en weet ik veel wat voor functies die je nooit zal gaan gebruiken. Wie gaat er nou een mailtje lezen op 5cm bij 5cm terwijl in zijn broekzak zijn flatscreen zit.

Bijdrager
    DosEquis

Ik wacht wel op de Apple Watch 2 waar de features inzitten waar iedereen straks op zit te wachten. Want je zult zien dat de originele Apple Watch (net als de originele iPad) relatief snel “end-of-life” is. Een jaartje wachten kan geen kwaad lijkt me.

Bijdrager
    pruus

Niet echt mooi, eerlijk is eerlijk, maar wat een gemakkelijk ding. Hebbeeeeee

Bijdrager
    Shmoo

Wat vind je er dan zo makkelijk aan?

Bijdrager
    Afroman

Ik ben al geen horlogedrager dus nee ik sla over.

En een apparaat wat duurder is dan een iPhone of iPad wat enkel notificaties laat zien? Ik geef liever mijn geld uit aan handige dingen, niet aan hebbedingetjes. Dit ding wordt gekocht door hipsters en geeks.

Jajaja, hij kan meer dan notificaties laten zien. Hij kan ook fitnesstracking doen en dergelijke. Maar meer dan de helft van wat Apple zegt wat je ermee kunt (zoals garagedeuren openen, met passbook werken etc) zal waarschijnlijk hier niet eens werken. Dat zie je met heel veel producten zoals iTunes match, Passbook, Siri(nu moeten ze het wel uitbrengen in het Nederlands anders verkoopt dat klokje niet) etc.

Dus nee, ik pass.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik lees hier reacties en meningen die ik best kan begrijpen voor een product dat nog niet te koop is. Zoiets moet je eigenlijk eerst om doen en proberen. Zeker omdat smartwatches in het algemeen nog niet echt hard gaan krijg je een beetje dezelfde reacties als bij de iPad (dat het overbodig is).

Dus tja, dat niet iedereen er warm voor loopt kan ik wel begrijpen. Erg interessant altijd als Apple een nieuwe markt aanbreekt:-)

Ik zie het grote plaatje wel voor deze categorie producten. Het is behoorlijk high-end, maar dit kan natuurlijk nog minder worden qua prijzen. In combinatie met alle apps die hiervoor gaan komen en de grote golf aan verkopen aan early-adopters (die zijn er bij Apple zat) zal de Apple Watch makkelijk aan populariteit kunnen winnen. Straks heeft iedereen zo’n ding en vragen we ons af hoe we ooit zonder konden.

Zelf zie ik het wel gebeuren dat ik er één ga dragen, maar op het moment nog niet. Ik draag eigenlijk geen horloges en aangezien ik alleen internet heb op bekende plaatsen (Wi-Fi) zal de Watch het grootste deel van de tijd niet extreem nuttig te zijn. Zou ik fitnessen en veel mailen en bellen e.d. dan was het al een ander verhaal.

Bijdrager
    Afroman

Als een keynote, presentatie, en allerlei nieuwsfeitjes mij niet kunnen overtuigen, waarom zou het product in real life mij wel kunnen overtuigen?

Als ik naar de winkel wil om overtuigd te worden komt omdat ik al warm ben gemaakt met nieuws, presentaties of geruchten.

De iPad was in het begin inderdaad een grote iPod touch met eventueel cellular en 3G. Maar het apparaat was met de juiste apps echt behoorlijk goed en dat werd met de week gewoon beter. Tegenwoordig wordt het zelfs door professionals gebruikt. En dat zie ik gewoon niet met de watch gebeuren. Daar is die te duur voor en te beperkt(geen stand alone apparaat, weinig accu duur, etc)

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zit filmpjes te kijken van mensen die hem gister hebben mogen testen. De Apps starten wel erg traag op. Dit voor typisch zo’n eerste generatie MacBook Air of iPad 1 product. Het is het net niet en de volgende generatie word een stuk beter.

Wat mij meer interesseert, hoe zit het met een upgrade programma of iets in die richting. Als ik een Watch zou kopen zou ik wel voor de Edition gaan maar om dat nou elk jaar te doen gaat me net iets te ver. Goud houd zijn waarde en een horloge gaat soms generaties mee in een familie. Zou Apple je elk jaar je Apple watch Edition laten inruilen voor een nieuwere versie? Ik weet dat als ik nu een Aston Martin koop hem volgend ook niet kan inruilen voor een nieuwe versie met een iets snellere motor..

Bijdrager
    GrannySmith

Nee. Monsterlijk ding. Lost geen enkel van mijn dagelijkse problemen op. Is dus een nice-to-have gadget. Die koop ik vaak bij DX.com voor een paar dollar. Niet EUR 400,- voor een dergelijk lelijk device waar ik de tijd op kan zien terwijl die een groot deel van de dag recht voor mijn snuffert rechts onder (Windows) of rechtsboven (MacOSX) staat. En je kan er verder voor mij niets nuttigs mee. Heb ook geen iPhone. En ga die ook niet kopen; ik wens geen twee keer zoveel uit te geven voor een device dat minder kan dan mijn HTC One.

Bijdrager
    Delta

Nee, ik ga de Apple Watch niet kopen. Dat heeft een paar redenen:
    – Ik draag nooit horloges
    – Ik vind het vervelend om een horloge te dragen als ik schrijf of als ik op mijn laptop typ, ik heb dan altijd het gevoel dat dat ding in de weg zit.
    – Wil ik weten hoe laat het is? Dan pak ik gewoon mijn iPhone even, is maar een kleine moeite
    – De Apple Watch vind ik te dik
    – Het design vind ik niet echt mooi
    – De prijs
    – Sommige functies kunnen handig zijn, maar ik heb het eigenlijk gewoon niet nodig.

Geblokkeerd
    Anoniem

@Afroman, Het testen in de winkel geeft een eerlijk beeld van het uiterlijk, want dat is iets dat misschien op de website niet echt overkomt. Dat jij hem in het geheel niks vindt mag gewoon, daar wordt vast niet anders als je hem omhebt nee (of je moet hem écht heel geil blijken te vinden en die 17000 lijkt ineens een schijntje..)

Ik denk dat de iPad inderdaad een goed product was vanaf het begin (ik had er zelf ook een bij lancering), maar de mening van de meeste mensen over de tablets was dat het niks toevoegde ofzo. Dat bleek dus niet zo te zijn, maar zoiets kun je ook niet zomaar aannemen als iets nog niet op de markt is gekomen (of pas net). Zelfde verhaal met de Watch.

@Usain, Het kan best zijn dat er (net als voor de batterij) een upgrade mogelijkheid komt. Even kijken wat iFixit te melden heeft..

Geblokkeerd
    Anoniem

Nee, wellicht meer kans voor de Apple Watch 2 of 3, gesteld dat die er komen. Je zal maar 1200 euro neerleggen voor een horloge waar volgend jaar een zwaar verbeterde versie van op de markt komt… De reden dat ik zoveel (meer) wil uitgeven aan een Mac is het feit dat ik er minimaal 3 jaar op kan teren…

Op zichzelf denk ik dat Apple voldoende bijtijds was met de introductie: de smartwatch staat nog in zijn kinderschoenen. De mogelijkheden die het biedt zijn nog minimaal en de prijs is exorbitant. Ik hoor dan het argument “Het is een sieraad” en daar ben ik het niet mee eens. Een Omega Seamaster is een sieraad, een Rolex of Breitling ook. Dit apparaat is daar te lelijk voor en de techniek te beperkt. Zie je het als smartwatch of zelfs als elektronische gadget dan is hij wel erg afhankelijk van de iPhone (leuk als je die niet hebt) en heb je aan het apparaat op zichzelf weinig tot niets… Eigenlijk veel gelezen overweging hier: te duur voor te weinig…

Ik acht de Apple Watch zeker niet kansloos, maar ik kijk de kat wel even uit de boom…

Usain op 10 maart 2015

Ik weet dat als ik nu een Aston Martin koop hem volgend ook niet kan inruilen voor een nieuwe versie met een iets snellere motor..

Als je die Aston Martin kan betalen, hoef je over een appeltjeshorloge niet zielig te doen:-P

Sleutelbeheerder
    Night

Ik zou wel eens een vergelijkende test willen zien tussen de Apple Watch (€399,-)en de Pebble Watch (€129,-). Beiden zijn iOS compatible, dus….

Bijdrager
    Antaeus

Ik denk dat apple de plank flink mis slaat met de Watch!
    A hij is veel te duur!
    B pas als het een stand alone Watch is dan zullen mensen het overwegen
    C nu moet tijdens het hardlopen én m’n iPhone én mij Watch meenemen
    D voor dat geld koop ik liever een nieuwe iPhone

Geblokkeerd
    Anoniem
    Antaeus op 10 maart 2015

Ik denk dat apple de plank flink mis slaat met de Watch!
    A hij is veel te duur!
    B pas als het een stand alone Watch is dan zullen mensen het overwegen
    C nu moet tijdens het hardlopen én m’n iPhone én mij Watch meenemen
    D voor dat geld koop ik liever een nieuwe iPhone

A Klopt, hij is niet voor iedereen. Of ze echt de plank misslaan weet ik nog zo net niet, Apple komt er meestal wel mee weg met veel geld voor iets vragen…
    B De huidige smartwatches zijn over het algemeen extensies van de smartphone, dus zo gek is dit niet. Volgens mij is je statement overdreven.
    C De Watch zou niet zo erg moeten zijn om mee te nemen en of de iPhone écht vereist is? Misschien is de Watch dan minder precies, maar ik dacht dat hij ook zonder iPhone kan functioneren voor fitness. Er kunnen zelfs een kleine 500 nummers op..
    D Vooral doen, maar dat is niet echt een vergelijk. Het is meer de vraag of je je geld aan een gewoon horloge uitgeeft, of deze Apple Watch denk ik.

Bijdrager
    Niels

Nee: te duur, te lomp en slechts het begin van een ontwikkeling. Ik wacht wel een jaar of twee tot het een volwaardig product is.

Nu alleen maar hopen dat Android wear snel op iOS werkt, dan gebruik ik tot de tijd rijp is wel een Huawei Watch!

Bijdrager
    Gertjee

Eerst de kinderziektes er maar eens uit

Bijdrager
    belfortmac

Nee.

Bijdrager
    Shmoo

Waarom zit er eigenlijk een Mickey Mouse wijzerplaat optie op de Apple Watch. ?? Beetje eng niet?

Geblokkeerd
    Anoniem

Fitness functies stellen nietzoveel voor zonder gps, glucose, zuurstofsaturatie etc.. Zo’n ding gaat dan schatten hoeveel calorieën je hebt verbrand dat is voor iedereen anders. En als je 15 minuten aftrekt met dat ding om je pols heb je natuurlijk een zware work out achter de rug..

Inactief
    Anoniem

15 minuten ???:lol:

Geblokkeerd
    proXify

@Usain,
    Misschien komt er nog een Apple Watch app waarmee je je nachtprestaties/calorieën kunt bijhouden en delen op social media, en elkaars record kunt verbreken…8-)
    Het is toch veel gemakkelijker om op deze momenten even je arm voor je te houden om de tijd / timer te bekijken dan je iPhone te grijpen…
    Misschien dat zulke apps de verkoop stimuleert…:angel:

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij is het de bedoeling dat je hem savonds op de lader legt, dus veel is er niet te controleren terwijl je slaap/aftrekt.

Bijdrager
    sedikit

Dag&nacht digitaal leven? Voor dit geld? Mijn Swatch is waterdicht, kostte € 60, heeft één maal in de drie jaar een batterijtje nodig, En mijn hartslag, glucose-niveau en al die andere ditjes en datjes: gewoon gezond leven.
    Commerciële fratserij. Gaat dezelfde kant op als Google Glass.

Bijdrager
    SoSuMe

Nee! Ik ga ’m zeker niet kopen. Vormgeving is naar mijn mening echt lelijk. De toegevoegde waarde van zo’n watch zie ik niet. Moet ik dan m’n email naast mijn iMac, iPhone, iPad en Macbook ook nog eens op mijn AppleWatch lezen? Nee.
    Of Apple de plank hiermee misslaat weet ik niet, maar ik vrees dat de verkoopresultaten na het eerste jaar enorm gaan tegenvallen.
    Dus eenzelfde revolutie als bij de eerste iPhone, zie ik echt niet gebeuren.
    Voor mij geen AppleWatch

Bijdrager
    KarelWillem

Ik ‘vrees’ dat de verkoopaantallen volledig door het dak heen gaan, en die van alle smartwatches bij elkaar overstijgen.
    We gaan het zien over een maandje of wat.

En nee; ik denk niet dat ik er één wil.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.