20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    Monique

Komt er nieuwe iMac 27inch?

Vorige week liet mijn iMac 27inch na 7 jaar het leven, onherstelbaar

Nu moet ik op zoek naar nieuw systeem, voor ik 3800 euro ga uitgeven wil ik weten of er een nieuwe op de markt gaat komen dit jaar?

Alvast bedankt voor de reacties

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Een van de best bewaarde Apple geheimen……

Iemand die zegt dat die het weet, weet het niet!

Bijdrager
    fred44nl

Bijdrager
    TheBigZ

Of er dit jaar nog een nieuwe iMac komt?  Ik zeg ook ja. Maar wanneer….

Bijdrager
    Melle

Kans is inderdaad heeeeeeeeeeel groot. Ik zou durven gokken op tweede kwartaal

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk richting het einde van dit jaar. Zo vanaf augustus richting december.

Mijn advies, koop tijdelijk een tweedehands machine die voldoet, als je er echt eentje nodig hebt. Verlies je mogelijk 50 of 100,-  over 8 maanden tijd maar dat verlies kan je beter nemen dan nu 250+ euro extra betalen voor SSD opslag en ‘iets oudere’ specs in de huidige machines.

Bijdrager
    Monique

zou deze een oplossing zijn

iMac Retina 5K Scherm27 inch
    Proc.Intel QuadCore i7 4,0 GHz – Turbo Boost 4,4 GHz
    RAM32 GB
    StorageSSD-opslag 1TB
    VideokaartAMD Radeon R9 M295X, 4 GB GDDR5

24 maand garantie bij iUsed

Bijdrager
    Shmoo

Denk het wel … als je op een machine van 7 jaar oud hebt kunnen werken dan gaat het ook wel lukken op deze. 😉

Dit is het Late -2014 model volgens mij met Haswell processor. Let wel op, die 24 maanden garantie zit in de prijs. Particulier kun je deze machine waarschijnlijk goedkoper oppikken.

Bijdrager
    Monique

Ja zou best kunnen dat ik via particulier goedkoper zit , deze is eentje van 2229 euro maar garantie van 24 maand is toch wel een geruster gevoel

Bijdrager
    Shmoo

Dat is ook precies de plek die ze willen raken. Hetzelfde bij verzekeringen, die je nooit nodig hebt, totdat ….

Kijk gewoon eens naar je eigen verleden. Dat jij 7 jaar met een iMac kan doen, dat de gemiddelde leeftijd van een Mac hier op OMT 2012 is of iets in die richting, dat zegt ook heel veel over de betrouwbaarheid/kwaliteit van de producten die Apple maakt. En ja, er kan er altijd eentje tussenzitten die eerder stuk gaat dan 5 jaar maar mijn ervaring is, als een Mac zonder problemen door de eerste twee a drie jaar komt dan wordt zo’n machine makkelijk 7 – 10 jaar oud.

Stel deze iMac gaat stuk en jij hebt garantie. Dat wilt niet zeggen dat iUsed op dat moment nog een 27″ iMac heeft staan die ze je kunnen meegeven. Het is geen computerbedrijf maar een bedrijf dat spulletjes van mensen opkoopt die in financiële problemen zitten. Laat staan dat ze reparaties kunnen uitvoeren of wat dan ook. Wat zij kunnen qua garantie geven dat kan elke handige oom met een schroevendraaier + iFixit handleiding ook. Kortom, stel je heb ‘garantie’ nodig wilt dat niet zeggen dat ze je meteen kunnen helpen. Zij moeten ook eerst gaan uitzoeken wat het probleem is, of ze dit vergoeden (er onderuit proberen te komen), en als ze het vergoeden, waar ze dat zo goedkoop mogelijk kunnen laten maken voor jou.

Goed iedereen moet daar zijn/haar afweging in maken. Hier lopen ook voldoende mensen rond met een refurbished iPhone en 6 maanden garantie. Terwijl wat ze eigenlijk gekocht hebben is gewoon een tweedehands iPhone is waar iemand een vochtig doekje overheen gehaald heeft. Het gaat maar om de beleving die iemand er bij heeft.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Ga er maar van uit dat je garantie van iUsed niet mee moet tellen  bij je keuze….

Koop je van een particulier die er een Apple factuur bij heeft, en stel 1.5 jaar oud, heb je recht op echte garantie van Apple zelf..

Bijdrager
    Monique

Moest iemand een mooi systeem te koop hebben hoor ik dit graag

Bijdrager
    TheBigZ

Kijk eens op Tweakers

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@monique,

Dat krijg je niet te horen want de mogelijkheid “Privé bericht” werkt hier niet…..

Moderator
    Night

Apple organiseert zijn evenementen met introducties van hardware normaal gesproken in het najaar. Natuurlijk is dat geen garantie dat dat dit jaar ook gebeur, maar de kans is wel groot dat Apple aan die ‘traditie’ vasthoudt. Of de iMac dit jaar zijn opfrisbeurt krijgt, blijft dan altijd nog de vraag, maar het wordt onderhand wel tijd.

Bijdrager
    SvS

Onderhand… nee allang tijd. En helemaal voor die ‘trashbin’ Mac Pro.

in maart zal het wellicht alleen over iPad en zo gaan.

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    whaha

Ja, maar wat voor flut upgrade is het. De instapmodellen krijgen geen 9e generatie CPU en alle modellen zijn standaard zonder SSD.

Af en toe hé?

Bijdrager
    Monique

Ja ik verwachte ook het scherm zonder zwarte rand, echt zwak van Apple

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wie maalt er nu om de rand rondom het scherm van de computer? Als het goed is valt die toch amper op als je met het apparaat aan het werken bent (mij in elk geval niet).

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.