6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Svensta

kompas/gyroscoop storing iphone 4

Beste community,

ik ben nieuw hier op dit forum, en de reden dat ik deze tread post is als volgende. Ik ben sinds januari trotse eigenaar van een iphone 4 en heb deze aangeschaft bij KPN.

De iphone werkte prima, bereik en alles goed en ben er zeer tevreden mee. ik gebruik veel functionaliteit waaronder ook de functie om berichten te typen in landscape, en fotos te bekijken in dezez elfde stand, liggend dus.

Echter is plotseling sinds vanmiddag deze functionaliteit niet meer mogelijk. Ik ben geen digibeet en weet dat ik niets in de software instelling hebben aangepast wat dit heeft kunnen veroorzaken. De telefoon is nooit gevallen, ziet er nog uit als nieuw en ik ben er erg zuinig op. een reset en herstellen via itunes heeft tot op heden nog niet mogen baten.

Als ik de app ”kompas” gebruik geeft hij een rare en niet constante waardes aan wanneer ik op mijn bureaustoel draai. Voorheen was dit niet het geval.

Mijn vraag aan jullie:

Is er iemand die mij verder kan helpen/uitleggen wat het probleem veroorzaakt en of dit misschien te herstellen is. uiteraard laat ik de telefoon liever niet opsturen onder garantie of wat dan ook?

Bedankt

Moderator
    Pete.Z

Graag opletten waar je een topic opent, je krijgt betere antwoorden in het juiste subforum.
    Verplaatst dus.

Bijdrager
    Svensta

mijn excuses, bedankt voor je edit

Bijdrager
    stavos

Heb je het kompas al eens gekalibreerd? Even Googlen naar uitleg of een instructiefilmpje..

Bijdrager
    Svensta

je bedoeld een 8’tje draaien? dat heb ik al geprobeerd. het kompas geeft rare waardes aan. ook in bijv de app met een waterpas geeft hij gewoon level aan, 0 graden dus als hij omhoog staat op me bureau. en als ik hem neerleg 30. ik hoop niet dat dit een hardware defect is, ik kan niets vinden of dit eerder is voorgekomen. ifixit liet me zien welke chip zorgt voor de aansturing van deze functie

Bijdrager
    Svensta

gefixt, good old klap met de vlakke hand op de bovenkant van de casing did the trick

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.