9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Djojo

Kompas van slag

Macgenoten,

Het kompas van mijn iPhone SE geeft niet meer de juiste richting aan. In mijn zoektocht naar hoe ik het kompas kan kalibreren kom ik alleen een artikel tegen, waarin wordt aangegeven dat het toestel zelf met een melding komt om het kompas te kalibreren (ronde cirkel met het balletje wat helemaal rond moet gaan). Die melding krijg ik niet. Is het mogelijk om het kompas zonder die melding te kalibreren? De instelling “Gebruik geografische noorden” aan of uit maakt geen verschil. Telefoon uit en weer aan geeft ook geen verbetering.

Wie weet raad?

gr Henk

Bijdrager
    sedikit

(Omdat je nog steeds geen antwoord hebt) Ik zou het niet weten, maar heb je al gedacht aan het kompas verwijderen/herinstalleren?

Bijdrager
    r.heijma

Misschien een stomme vraag maar heb je een hoesje om je iPhone en zit daar een magneetje in?

Bijdrager
    LeRu

Ik zag dat ik hier [ook iPhone SE] hetzelfde probleem met kompas had. Verwijderen en opnieuw downloaden heeft het voor mij opgelost.

Bijdrager
    Dick de Roos

Normaal moet je iedere keer het kompas kalibreren (balletje-cirkel). Dat gebeurt hier dus niet begrijp ik. Verder dacht ik ook aan het/een magneetje.

Bijdrager
    Djojo

@r.heijm: ik heb idd een hoesje met een magneet aan de achterkant gehad. Heb ik ongeveer een half jaar gebruikt, en zo’n 4 weken geleden weggedaan. Het er nu 1 zonder magneet.

@ de anderen: ik heb de app verwijdert, telefoon opnieuw opgestart, app weer geïnstalleerd.  Helaas, hij wijst niet de juiste richting aan.

Bijdrager
    r.heijma

Haal het hoesje er eens af en ga eens middenin de wei staan. Doet die het dan wel?

Bijdrager
    Djojo

Zoals ik dus schreef: ik heb een hoesje met magneet gehad.  Gebruik nu ruim 4 weken een hoesje zonder magneet.

En wat in de wei staan betreft: mijn woonwerk-route gaat op de fiets door de polder. Het maakt allemaal niks uit.

Bijdrager
    r.heijma

Tja, dan weet ik het ook niet. Met een magnetisch kompas zijn veel problemen door magneten of ijzeren voorwerpen die in de buurt zijn heb ik geleerd  in de padvinderstijd.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.