21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    nieuwsgroepen

Komen de laatste onderwerpen nog terug op de homepage?

Hallo,

komen de laatste topic\\\’s uit het forum nog weer terug op de homepage van omt?

Groet,

Arjan

Bijdrager
    Hansi2124
    Bijdrager
    KarelWillem

Het is wel de zwaarste migratie-bevalling die ik ooit heb mogen meemaken.:-D

Bijdrager
    Mona

Ik heb gisteren een topic geopend, welke ik nog nergens terug kan vinden! Is deze niet ‘doorgekomen’ of komt deze ‘later’ alsnog op de homepage?

Bijdrager
    TheBigZ
    KarelWillem op 17 januari 2013

Het is wel de zwaarste migratie-bevalling die ik ooit heb mogen meemaken.

Geef ze even de tijd, ze zijn pas een week bezig….

Bijdrager
    KarelWillem

Met een migratie die maximaal een dag zou duren toch?:-D

Zaterdag 12-1: groot onderhoud aan OMT

Bijdrager
    LighScan

Het is vooral die 2 lijstjes die erg opvallen, het is spijtig dat ze dat niet sneller kunnen oplossen. Mits ze dat veel meer prioriteit hadden gegeven, dan was die migratie veel minder zichtbaar geweest voor de leden.

Ok, er zijn nog wel wat andere bugs… neem nou de postcount als voorbeeld, maar daar liggen veel minder mensen wakker van (zolang het na een tijd maar weer in orde komt, maar… het is van lagere prioriteit in mijn mening dan die lijstjes op de hoofdpagina, omdat het minder opvalt).

Bijdrager
    LighScan

Ze mogen zich stilaan wel is voortmaken met die lijstjes8-O

Bijdrager
    TheBigZ
    LighScan op 27 januari 2013

Ze mogen zich stilaan wel is voortmaken met die lijstjes.

Geef ze even de tijd, ze zijn pas twee weken bezig.

Bijdrager
    amandavill

LighScan op 20 januari 2013 #
    Het is vooral die 2 lijstjes die erg opvallen, het is spijtig dat ze dat niet sneller kunnen oplossen. Mits ze dat veel meer prioriteit hadden gegeven, dan was die migratie veel minder zichtbaar geweest voor de leden.
    Ok, er zijn nog wel wat andere bugs… neem nou de postcount als voorbeeld, maar daar liggen veel minder mensen wakker van (zolang het na een tijd maar weer in orde komt, maar… het is van lagere prioriteit in mijn mening dan die lijstjes op de hoofdpagina, omdat het minder opvalt).

Moderator
    Jan David Hanrath

We zoeken naar een andere manier om deze lijstjes te genereren. De bestaande methode is een veel te grote belasting voor onze servers.

Bijdrager
    TheBigZ

Ik snap het niet goed. Er worden nu al “de laatste posts” getoond op de forum-overzichtspagina:

Forums

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een overzichtje hiervan bij elkaar in een lijst te harken?

Bijdrager
    iNicky

Ik stel voor dat jij dan even gaat helpen:wink:

Bijdrager
    Shmoo

Ik kan me net als @TheBigZ niet voorstellen dat hier een probleem bij kan ontstaan, er zijn default templates voor het tonen van de laatste berichten (freshness) en laatst aangemaakte topics.
    Wat ik me wel kan voorstellen bij een forum als OMT dat bestaat uit miljoenen topics over de jaren is dat je niet wilt dat al die topics als ‘laatste’ topics opgehaald worden en je 500.450 pagina’s hebt met laatste topics zoals dat eerst wel het geval was. Volgens mij kon je vroeger gewoon 300 pagina’s terug in de tijd wandelen terwijl niemand dat ooit deed maar mensen alleen de laatste 50 of 100 berichten willen lezen.

In bbPress kunt je gewoon in de Archive template een pagina en het max. aantal topics per pagina aangeven.

http://pastebin.com/wizv8zPK
    http://i45.tinypic.com/2s0mm13.png

Ik kan me amper voorstellen dat dit een zware belasting voor de server is.

Lid
    lEl

De queries van bbPress met de trafiek van OMT hebben wel degelijk een zware belasting op de server. Vandaar de caching en de query optimalisatie van de afgelopen weken.
    bbPress is niet geschreven voor het hoge bezoekersaantal dat OMT op zijn dak krijgt.

Bijdrager
    michiel112

Toch een beetje tegenstrijdig met je eerdere beweringen. Zo blijven jullie aanrommelen…

lEl op 20 januari 2013

– groeiend aantal gebruikers kunnen blijven ondersteunen

Hou ajb in het achterhoofd dat de forumsoftware niet zomaar een upgrade was, maar een complete migratie naar een vernieuwd platform. In de toekomst vermoed ik dat zo een transities smoother moeten verlopen.

Snap de keuze voor bbPress sowieso niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zal niet net doen of ik er verstand van heb hoor.:-D

Maar was deze hele transfer-actie niet bedoeld om klaar te zijn voor de toekomst?

Als er dan nu wordt opgemerkt dat bbPress niet is geschreven voor de hoge bezoekersaantallen, dan snap ik het hele gedoe niet echt.

Lid
    lEl

De keuze voor bbPress is in het verleden gemaakt, omwille van de WordPress integratie. Deze integratie is nog steeds wat er verwacht wordt, vandaar dat er nu gewoon op verder gegaan wordt. Dankzij de optimalisaties aan de queries is het wel mogelijk om het te draaien voor het groot aantal gebruikers.
    Versta me niet verkeerd. bbPress is uitstekende software. Alleen zijn de ontwikkelaars blijkbaar geen SQL-krakken.

De transfer was inderdaad om klaar te zijn voor de toekomst, vooral de nieuwe servers zijn daar een groot onderdeel van: er is nu veel meer rekenkracht beschikbaar, als alle bugs opgelost zijn en de zware queries eruit zijn kan OMT gewoon veel meer bezoekers aan dan hoe het was. Bekijk het niet alleen langs de software kant, de hardware upgrade was even belangrijk.
    De situatie nu tov de eerste dagen is al vele malen beter volgens mij, de snelheid is ok, bugs worden stelselmatig weggewerkt.

Bijdrager
    LighScan
    TheBigZ op 27 januari 2013
    LighScan op 27 januari 2013

Ze mogen zich stilaan wel is voortmaken met die lijstjes.

Geef ze even de tijd, ze zijn pas twee weken bezig.

Ik ben plots voorstander van het “Kudos”-systeem, want die post verdient er echt één.:lol:

Quote van Jan David Hanrath
    We zoeken naar een andere manier om deze lijstjes te genereren. De bestaande methode is een veel te grote belasting voor onze servers.

Dat had best op voorhand gemogen. Die lijstjes stonden sinds de lancering van 2.0 op de hoofdpagina, en nu zijn ze plots een te grote belasting? Waarmee ik dit niet wilt ontkennen, maar je neemt hier een nuttige en veel gebruikte functie plots weg zonder vervanging en dit voor een (te) lange periode. Geef toe, de voorbereiding had beter gekund.

Bijdrager
    nieuwsgroepen

Ze zijn terug. Gefeliciteerd.

Arjan

Bijdrager
    Dick de Roos

Na drie keer een post geplaatst te hebben die steeds niet wordt opgenomen leg ik mijn hoofd moede in mijn schoot.:evil:
    Dom natuurlijk, want dit wordt ook weer niet geplaatst.

Edit: blijkbaar was het bijgeplaatste plaatje het probleem.
    Grootte 20 kB overigens.8-)
    En de laatste posts op de homepagina hebben geen relatie met de laatste posts.
    Maar het is een begin de goede richting op.
    We blijven hopen….

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.