11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

kolomprobleem met IE 6 (Win)

Deze pagina ziet er goed uit in Safari, maar met IE6 in Windows gaat er iets mis. De tekst in de rechter kolom staat nu helemaal onderin de kolom. Met andere woorden, de kolom is twee keer zolang, en de bovenkant van de tekst (“Quick Links”) begint pas onder de tekst in de hoofdtekst (“Progress…”). Ik hoop dat dit opgelost kan worden met css, heeft iemand een suggestie?

Bijdrager
    kaydie

Ik vermoed dat dit de oplossing is voor het probleem…

edit:
    sorry, ik bedoel eigenlijk deze “the expanding box problem”

Inactief
    Anoniem

Bedankt! Ik ga eens kijken of ik het kan toepassen.

Bijdrager
    kaydie

Ok, laat even weten of het gelukt is…

Ik vindt de pagina een grote vooruitgang met de rest van de site. Beter gebruik van witruimte brengt meer rust in het geheel. Mijn complimenten. Onder het ‘quick links’ kopje kan nog wat extra wit als ik ze vergelijk met de andere kopjes in de subkolom, en misschien de subkolom tekst uitlijnen met de hoofdtekst?

Inactief
    Anoniem

Ik heb even geen PC bij de hand, dus het moet even wachten tot morgen. Voor de grap probeerde ik de website uit op IE op de Mac (Classic en OS X), en toen zag het er helemaal vreemd uit. De rechter kolom stond nu helemaal onderaan, over de hele breedte, net als een footer. Het invoegen van overflow: hidden zoals aangeraden op de pagina waarnaar je linkte werkte helaas niet. Ik probeer nog wat meer te sleutelen.

Bedankt voor het compliment trouwens, maar ik heb die site niet gemaakt:wink: Maar ik ben wel een van de ontwikkelaars van het project.

Inactief
    Anoniem

Helaas werkt het (de tips in de link) ook niet op IE/Win. Ik ga nog eens verder op zoek.

Bijdrager
    kaydie

Ik zie dat je verkeerde comments gebruikt in de .sidebaralt rule set.
    css kent geen // comments alleen */ /*
    Misschien dat IE daar over valt?

Inactief
    Anoniem

Voor IE/Mac werkt dat inderdaad, bedankt! Maandag kijk ik op mijn werk hoe het gaat op IE/Win.

Bijdrager
    chilli dude

als ik met IE met windows kijk dan verschuift hij nog steeds helemaal naar beneden…

Inactief
    Anoniem

@chilli dude: bedankt voor het testen.

Wat is die website ook alweer waar je kunt kijken hoe iedere browser een pagina weergeeft?

Inactief
    Anoniem

Ik heb het nogmaals getest op IE/Win, en het blijkt inderdaad dat de comments de oorzaak waren. Na het veranderen van // in /* en */ werkt het naar behoren. Waarschijnlijk keek ik naar een versie in de cache toen ik het eerder testte.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.