9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Chris

Koffie over macbook

Wat moet je daar nou mee?
    Macbook Pro Retina 13.3 is van okt.2015
    Ging onlangs kwart beker koffie over (zonder suiker) . Hele avond nbog gedraaid, volgende dag over en uit.
    appstore geweest en overleden verklaard. Verzekering keerde uit. (Dagwaarde)
    Maar bij het trachten over te zetten van bestanden doet m’n Macbook het weer gewoon.
    Draait als een zonnetje, geen haperingen, geen kwaliteits-of snelheidsverlies, niks.
    Al wekenlang.
    Kan je zoiets met goed fatsoen verkopen? En tegen welk bedrag?
    Nieuwprijs was € 1585 – 5 maanden geleden.

Bijdrager
    Shmoo

Wat de gek er voor geeft..

Let wel op dat je het volledige verhaal vertelt en dus niet een advertentie plaatst met twee regels in de zin van MacBook Pro te koop, pas 5 maanden oud en deze gaat weg omdat hij overbodig is geworden.

Anoniem

Hoi Chris

Ik heb er eventueel wel interesse in… als je hem weg gaat doen
    en anders zou ik je misschien kunnen helpen om het schoon te maken.

Stuur me anders even een PB

Bijdrager
    defores

In principe is het antwoord nee.

Wanneer je koffie over je macbook heen vliegt kan je er wel vanuit gaan er vochtschade is opgelopen (zoals op je logic board).
    Daarmee is je macbook in feite afgeschreven.

Het tweede probleem is wanneer je macbook door de verzekering is afgeschreven en je krijgt hiervoor uitbetaald,
    dat jij de macbook niet meer mag verkopen (het kan zijn de verzekeraar de macbook op gaat eisen).

Los hiervan, het antwoord kan ja zijn:
    Wanneer iemand de Macbook wil overkopen en geinformeerd is over de vochtschade.
    Bijvoorbeeld voor onderdelen (het scherm, behuizing is misschien nog prima te gebruiken).

Bijdrager
    dirkalblas

Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat hij het eerst niet deed en nu wel, meestal is het andersom.

Laatste keer dat iemand in mijn omgeving een glas appelsap over zijn Air gooide gooide is de macbook uitgezet en heb ik hem de volgende dag volledig gedemonteerd om te checken. Wonderbaarlijk genoeg waren alle ‘liquid-identifiers’ nog wit en was er dus geen appelsap op die plekken gekomen.
    Echter heb ik wel het hele toetsenbord moeten demonteren (niet heel leuk in een Air, hoe zit dat tegenwoordig in een retina?) omdat die boven en onder de toetsen plakte.

Ik weet niet hoe technisch je zelf bent en of je een pentalobe schroevendraaier in huis hebt anders zou ik hem gewoon demonteren en alles handmatig controleren en eventueel met alcohol (niet je beeldscherm, dan kan je cotingen slopen.) en wattenstaafjes schoonmaken.
    Gebruik hem dan nog even een maandje. Als hij zelfs dan niet stopt kan je hem mijn inziens schade vrij verkopen of houden.

Bijdrager
    Ethiron

@dirkalblas: de Macbook is sowieso niet schadevrij, hij is er namelijk al een keer mee ‘gestopt’, namelijk de dag erna.

Bijdrager
    dirkalblas
    TomvdK op 16 maart 2016

@dirkalblas: de Macbook is sowieso niet schadevrij, hij is er namelijk al een keer mee ‘gestopt’, namelijk de dag erna.

Dit kan ook het effect zijn van 1 lokale kortsluiting in de buurt van de batterij. Dit hoeft verder niks te beschadigen (al is het niet bevorderend voor de levensduur van je batterij) en zodra het is opgedroogd is er ook niks aan de hand. Behalve als er geleidende mineralen en andere zooi overblijven. Maar dat lijkt hier niet het geval te zijn.

Bijdrager
    Shmoo

Al blijft deze machine het nog 5 jaar doen zal je het toch erbij moeten vertellen. Zoiets heet eerlijkheid.

Bijdrager
    Jeddes

Je kan het wel proberen bij MResell of Macrepair. Die kopen tweedehands machines in. Als je daar eerlijk tegen bent heb je kans dat je er nog best wat voor krijgt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.