5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    victor93

Koffie over Macbook Pro

Hoi allemaal,

Er is koffie over mijn macbook gekomen (mid-2010 model). Het is via de achterkant erin gelopen en klaar was het. Nu heb ik hem even open gemaakt. Na lang drogen, heb ik hem open gemaakt, maar ik zie eigenlijk alleen op het Logicboard een vlek zitten.

Nu heb ik even op internet gekeken, maar een nieuw logicboard valt mee qua prijs (250-300). Daar heb ik geen nieuwe voor. Nu heb ik al vaker wat aan macbook’s geknutseld, maar die werkten allemaal gewoon nog.

Wat denken jullie, gok wagen, of gewoon pech ?

Bijdrager
    SunKeeper

Hoe precies ”via de achterkant”?
    Door de ventilatieopening bij het scharnier?

Als het namelijk door het toetsenbord is gelopen zal dat niet meer goed werken.

Die vlek kan de plaats zijn waar kortsluiting is ontstaan.

Bijdrager
    victor93

Bij het scharnier inderdaad. de vlek zit eigenlijk alleen op het logicboard. Nu heb ik nog exact zo’n zelfde macbook, nu dacht ik misschien kan ik een aantal onderdelen even daarin proberen. Lijkt mij dat nu alles gedroogd is, en eventueel schoonmaken, het geen kortsluiting kan veroorzaken.

Bijdrager
    banditbiker

Schoonmaken doe ik in zon geval altijd met puur alcohol. 96% of hoger.
    Moederbord eruit, helemaal onderdompelen, goed drogen, schoonblazen met lucht (compressor)

Bijdrager
    Jeddes

Je moet je Logic Board er idd meteen uithalen, met alcohol voorzichtig schoonmaken en zeker een dag laten drogen.
    Als je wilt weten hoe moeilijk/makkelijk het is om zelf te doen moet hier even kijken, dan weet je of je er zelf aan wil beginnen.
    MacBook logic board vervangen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.