4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Bert

Koeling PB G4

De koeling van mijn BP G4-800, nu ruim twee jaar oud, begint nogal wat bijgeluiden te produceren:(
    Nu lijkt het alsof de machine warmer wordt dan gebruikelijk, maar ik kan me natuurlijk ook e.e.a. inbeelden omdat ik geen referentie heb:?

Iemand ervaring:)

Bij voorbaat dank…

Bijdrager
    iDude

hoi

regel even het gratis progje ‘temperature monitor’ (zie versiontracker.nl)

ik heb gemerkt dat bij mij de fan hard gaat blazen bij 60 graden, en dat hij dan koelt totdat de 55 graden is bereikt. Kan natuurlijk zijn dat je HD langzamerhand vol is geworden zodat de CPU nu harder moet werken dan vroeger.

Ik heb zelf erg volle HD en kwam afgelopen weken met die hitte soms maar moeilijk onde de 55 graden.

Bijdrager
    Sachin
    ”rpschade”

hoi

regel even het gratis progje ‘temperature monitor’ (zie versiontracker.nl)

ik heb gemerkt dat bij mij de fan hard gaat blazen bij 60 graden, en dat hij dan koelt totdat de 55 graden is bereikt. Kan natuurlijk zijn dat je HD langzamerhand vol is geworden zodat de CPU nu harder moet werken dan vroeger.

Ik heb zelf erg volle HD en kwam afgelopen weken met die hitte soms maar moeilijk onde de 55 graden.

Ik ga m’n harde schijf van mijn 12″ PowerBook (1j. oud) eens moeten laten defragmenteren en wat bestanden eraf doen (staat bijna vol) want m’n harde schijf draait z0t voor die iets terug vind –> veel meer lawaai & warmte dan vroeger…:(

Bijdrager
    Torz

Volgens mij heeft Bert het over bijgeluiden. Dat zou kunnen duiden op on balans in de ventilator of slijtage van de lager ,het laatste met hetzelfde resultaat.
    Normaal gesproken moeten fans veel langer meegaan , maar er kan een slecht exemplaar tussen zitten. Het enige wat je kan doen is hem vervangen.
    Op ebay zitten vele onderdeelboeren maar of ze dat deeltje hebben weet ik niet.

update: er zitten twee fans in

Primary Fan assembly 076-0940
    Secondary Fan assembly 076-0943(voor de 800)

Hier kun je er een een bestellen
    link

Zou ze wel eerst even mailen. Ze verzenden naar Nederland .

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.