8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    dsm

Koeling Mac Book Pro

Zowel mijn vriendin als ik hebben elke een 2e generatie MacBook Pro, nog maar een week of 3 oud. Tussen beide Mac’s zit echter een (onverklaarbaar??) verschil in koeling: haar Mac staat vaak te blazen en de mijne niet. Via iStat PRO even gekeken naar de temeperaturen, die zijn bij haar inderdaad iets hoger dan bij mij. I.v.m. de vraag waarom dat zo is, heb ik gekeken naar het CPU-gebruik. Dan blijkt (uit iStat PRO) dat haar processor door Safari steeds redelijk zwaar wordt belast, waardoor haar CPU steeds voor rond de 30% belas wordt, terwijl ik onder Safari maar 1% of 2% in gebruik heb.

Heeft iemand een idee hoe het kan dat haar CPU veel zwaarder wordt belast bij een verder identiek gebruik?

Bijdrager
    PietjePuk

Flash websites zijn vaak de oorzaak. (filmpjes, banners, etc). Gebruik even de ingebouwen Acitivty monitor in OS X daar zie nog overzichtelijker welke computer wat aan het doen is.

Bijdrager
    macses

ik zit nu op exact dezelfde configuratie van MBP en safari verbruikt volgens de iStat widget 1,1%

Bijdrager
    G5 POWERMAC

Leuk letter schrift
    Welk type van Macses

Bijdrager
    deSpaanseRente

Safari kan hier van tijd tot tijd ook eens raar doen en plots veel cpu verbruiken ..
    Dan sluit ik ‘m gewoon af en gebruik ik camino of firefox.

Maar echt normaal is het toch niet. Safari kan van tijd tot tijd toch wel duidelijk weer wat het probleemkindje uithangen.

Bijdrager
    dsm

Dank voor jullie input, daar zit wel wat in dat de boel kan verklaren. Mijn vriendin zit inderdaad af en toe op grafisch wat zwaardere sites.

Fijne dag verder :wink:

Bijdrager
    Overstappertje

Als de belasting niet veel verschilt, klinkt het alsof bij de MBP van je vriendin de “koelpasta” niet goed is aangebracht. Dat is een metaalachtige pasta die voor de warmtegeleiding zorgt. Een voldoende hoeveelheid koelpasta op de juiste plaatsen is essentieel voor een goed werkende koeling. Ik raad jullie aan er mee terug te gaan naar de winkel.

Bijdrager
    dsm

we zullen het even extra in de gaten houden en zo nodig terug naar de winkel gaan. Dank voor je tip.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.