4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Floris De Munck

Kobo Glo advies

Op 1 oktober komt de Kobo Glo uit.
    Dit is een e-reader met verlichting en ik denk dat dat een interessante extra is (geen backlight maar via diffusie met LED-verlichting vanaf de onderzijde van het scherm). Kobo is ook een van de merken die het meeste formaten ondersteunt en ze zijn ook het meest open met hun content. Dat spreekt mij eveneens wel aan bij hun. Het enige waar ik een beetje bang voor ben is dat ze geen fysieke knoppen hebben en alles via touch gaat. Voor het omslaan van een pagina lijkt een knop mij net iets handiger maar ik heb zelfs nog nooit een e-reader vast gehad dus ik heb er geen idee over.
    Iemand toevallig ervaring met eerdere producten van Kobo en hoe vlot touch is voor het omslaan van pagina’s?

Bijdrager
    Beech

Touch voor het omslaan werkt prima op de Kobo Touch. Ik heb ook een Pocketbook e-Reader, die werkt met knoppen, werkt ook prima. Bij een gewoon boek een bladzijde omslaan is meer werk, vooral als het papier dun is (Bijbel), dan moet je soms blazen:sarcastic:.

Bijdrager
    Paul26

Ik heb ook een Kobo touch. Omslaan met behulp van het touchscreen gaat prima. Is absoluut geen reden om het niet te doen. Het scherm is ook niet zo vatbaar voor vingerafdrukken zoals bijvoorbeeld het scherm van een iPad.

Bijdrager
    KarelWillem

Voor het omslaan van een pagina lijkt een knop mij net iets handiger…

De reden dat boeken geen knoppen hebben, is precies dezelfde als waarom e-readers die zo min mogelijk moeten hebben.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.