8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    creapapa

Knutselen met en voor je kinderen

Dag iedereen !
    Een goed jaar geleden zag ik dat m’n dochter vaak met haar playmobilfiguurtjes “schooltje” speelde. Omdat de echte playmobilschool veel geld kost en omdat een mens nooit zeker is of er veel mee zal gespeeld worden, besloot ik om een school in maquettekarton te maken. M’n dochter vond het fantastisch om de school te zien ontstaan uit een blad karton. Achteraf speelde ze er heel vaak mee…
    Ondertussen hebben we samen al heel wat in elkaar geknutseld. Dat vindt ze steeds super, en ikzelf vind het ook heel leuk om te doen. We krijgen altijd positief commentaar op wat we in elkaar steken. En daaruit volgt ook m’n vraag:
    Stel dat ik met de reeds opgedane knutselervaring bouwpakketjes zou samenstellen, zou er hiervoor interesse zijn ?
    Wat je onder “bouwpakket” mag verstaan zijn reeds op maat gesneden muren en daken met de afdruk van ramen, deuren, etc… Deze kunnen met een minimum aan handigheid in elkaar gekleefd worden en vormen zo een gebouw dat “bruikbaar” is met bvb playmobil of ander figuurtjesspeelgoed. Ik denk aan een prijs van 15à20€ per gebouw.
    Ik zou echt graag ‘ns te weten komen hoe iedereen hierover denkt.
    Creapapa

Bijdrager
    jacala

weet je zeker dat je op het goeie forum zit?

Bijdrager
    nookie

Op het goede forum zitten, dat denk ik wel. Technisch tekenaar, waarschijnlijk op de mac.
    Maar leuk idee, alleen bestaat dat al jaren. Maar goed, probeer het.

Veelal worden deze producten niet aangeboden bij een Intertoys of Bart Smit, maar meer bij de Action of Zeeman. Daar zie je dit soort dingen regelmatig langskomen. Alleen een flink stuk goedkoper. Wel leuk hoor, voor een paar euro is je kind een aantal dagen zoet met knutselen en leert er ook weer wat van.

Mensen gaan alleen geen 15 of 20 euro uitgeven voor een stuk karton. Kinderen spelen er mee, (lees ze staan er op, ze gooien er mee) Dus snel stuk. Voor een paar euro prima.

Bijdrager
    websania

Wèl als hij een bouwplaat van een MBP of een TC gaat maken, toch? :sarcastic:

Bijdrager
    trabant

Mijn ouders plakten mij altijd achter het behang.

Een downloadbaar pdf op A4 formaat dat je op 160 grams papier kunt uitprinten, zou wel eens meer kans van slagen hebben dan een compleet maar eenmalig bouwpakket. Plus dat je zo het probleem dat Nookie aankaart kunt ondervangen.

Bijdrager
    Koning Frank

moest ik gelijk aan denken

Bijdrager
    Brombeer

Bijdrager
    creapapa

Fijn voor jullie reactie te horen !
    Inderdaad, alles zou pc-gewijs worden uitgewerkt, vandaar dit forum.
    Ik ken inderdaad de spotgoedkope kartonnen knutselsetjes in zeeman of kruidvat. Mijn opzet zou echter op verschillende vlakken verschillen daarmee:
    1- ik zou gebruik maken van bedrukt schuimkarton. Dit is 5mm dik en geeft dus uiteraard een veel betere stevigheid dan alle andere kartonsoorten.
    2- de bedrukte muren zouden reeds op maat uitgesneden zijn. Je zou het dus als prefab-gebouw in elkaar kunnen kleven.
    3- de afmetingen vh gebouw zijn op playmobil-schaal. Wat bij de andere pakketjes NIET het geval is.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.