14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    erwin33

Knoppen verplaatsen en toevoegen in menubalk Chrome browser: hoe?

Hoe kun je je menubalk in the Chrome browser naar wens zelf aanpassen. Zoals terug en vooruit toetsen. En zelf zou ik ook graag mijn bladwijzermap in de menubalk willen hebben i.p.v. in de bladwijzerbalk want heb daar verder niets staan. Ik zie nergens een optie menubalk aanpassen zoals je dit wel kunt doen in FireFox. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Bijdrager
    GoeieDag

Niet.

Bijdrager
    sedikit

Wat zou het schelen ( )?

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  sedikit.

Bijdrager
    erwin33

Het gaat er om dat ik mijn bladwijzers in mijn menubalk wil plaatsen i.p.v. zoals nu in mijn bladwijzerbalk. Heb ik wat meer ruimte.

Moderator
    Night

Bladwijzers kun je alleen plaatsen in de bladwijzer-balk (dat horizontale gedeelte waar bij jou nu de map ‘Bladwijzers’ staat). Bij ruimte-tekort wil het wel eens schelen de namen wat korter te maken. Dan passen er meer in dezelfde ruimte. Je kunt binnen chrome ook de Shortkeys extensie installeren, dan kun je bijvoorbeeld de eerste 19 (extended keyboard) bookmarks linken aan F1 t/m F19. Scheelt ook weer;-)

Bijdrager
    sedikit

Behalve het advies van Night, zou dit misschien ook een toevallige, (onofficiële) oplossing kunnen zijn.:

Ik heb de bookmarks geïmporteerd uit Firefox (kan uit iedere browser). Bij mij nestelden die geïmporteerde bookmarks zich in Google/Menubalk/Bladwijzers . Maar ook in/naast de menubalk:

Bijdrager
    erwin33

Bedankt, ik ga er naar kijken.

Moderator
    Night

Ik snap je post niet helemaal, @sedikit. Je hebt de menubalk (helemaal bovenaan je scherm) en je hebt de bookmarks bar (onder het zoekvenster in elk browser venster)

Bookmarks kunnen op twee plaatsen staan: via de bookmarks optie in de menubalk of (al dan niet in een map – in jouw geval: andere bladwijzers) in de bookmarks bar. Waar zie jij ze nog meer dan?

Bijdrager
    erwin33

Toch zit Chrome wat vaster en kun je er weinig mee zoals wel bij FireFox kan zoals de hele menubalk en het zoekvenster aanpassen. Ik heb al besloten dat de bladwijzermap gewoon in de bladwijzerbalk blijft staan, anders gaat het niet.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  erwin33.

Moderator
    Night

Je kan evt. ook nog eens kijken naar extra functionaliteit door gebruik te maken van extensies, zoals Bookmarks menu of Neater Bookmarks (er zijn er veel meer met soortgelijke functionaliteit).

Hierbij wordt bij genoemde voorbeelden in de ‘Searchfield’ balk aan de rechterzijde een extra ‘Ster’ geplaatst van waaruit je bookmarks ook te benaderen zijn.

Bijdrager
    sedikit

<p class=”cite”>Night op 11 maart 2018 om 11:35</p>
    Ik snap je post niet helemaal, @sedikit. Je hebt de menubalk (helemaal bovenaan je scherm) en je hebt de bookmarks bar (onder het zoekvenster in elk browser venster)

Bookmarks kunnen op twee plaatsen staan: via de bookmarks optie in de menubalk of (al dan niet in een map – in jouw geval: andere bladwijzers) in de bookmarks bar. Waar zie jij ze nog meer dan?

@night, vraag me niet hoe alles is gaan staan zoals het er nu staat. Ik ben om bepaalde redenen helaas  een paar maanden geleden van Firefox over moeten stappen naar Google Chrome. Nu weet ik niet zeker of ik

-eerst de bladwijzerbalk met de hand “gevuld” heb, en daarna de bladwijzers van Firefox heb geïmporteerd of,

-dat ik meteen àlle bladwijzers van Firefox heb geïmporteerd (dus inclusief de bladwijzerbalk)

In ieder geval staan de geïmporteerde bladwijzers (Andere bladwijzers) op diverse plekken:

-in de bladwijzerbalk als Andere bladwijzers;

-click ik daarop,dan zie ik de lijst met (geïmporteerde) bladwijzers (zonder uiteraard daarin de bladwijzerbalk):

-en als ik in de menubar van Google/Chrome/Bladwijzers click, krijg ik behalve de bladwijzerbalk, ook de Andere bladwijzers te zien:

-en Google Chrome/menubalk/Bladwijzers/Bladwijzermanager laat beiden zien, zowel de bladwijzerbalk, als Andere bladwijzers:

Dus nogmaals: ik weet niet hoe dit allemaal ontstaan is, maar ik heb er vrede mee!!

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  sedikit.

Moderator
    Night

Die mappen zijn natuurlijk makkelijk te maken maar de lokaties zijn in ieder geval conform de standaards (favorieten in de menubalk en in de bookmarks bar.

Even iets heel anders? Ik weet niet waarom je hebt moeten overschakelen naar Chrome, maar ik weet wel dat de laatste versie van FireFox een compleet nieuwe app is die behalve razendsnel ook nog eens erg prettig werken is. Een heel lichte interface, in tegenstelling tot het logge Firefox van weleer.

Bijdrager
    erwin33

Chrome is vele malen sneller dan FireFox, ondanks de verbeteringen die ze hebben doorgevoerd. Chrome=baas

Bijdrager
    sedikit

<p class=”cite”>Night op 11 maart 2018 om 16:31</p>
    Die mappen zijn natuurlijk makkelijk te maken maar de lokaties zijn in ieder geval conform de standaards (favorieten in de menubalk en in de bookmarks bar.

Even iets heel anders? Ik weet niet waarom je hebt moeten overschakelen naar Chrome, maar ik weet wel dat de laatste versie van FireFox een compleet nieuwe app is die behalve razendsnel ook nog eens erg prettig werken is. Een heel lichte interface, in tegenstelling tot het logge Firefox van weleer.

Omdat ik het probleem had dat, als ik Firefox had draaien, extensies op mijn iMac veranderden: b.v. .rtf werd dan plotseling .doc:

https://www.onemorething.nl/community/topic/rtf-opent-steeds-in-word/

Ik dacht dat het opgelost was, maar dat was niet het geval. Dus kwam ik erop terug:

https://www.onemorething.nl/community/topic/nogmaals-rtf-automatisch-openen-in-teksteditor-niet-in-word/

Te vroeg gejuicht…..

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.