10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Curunir

Knop zoekgeraakt, noobie vraagje

Hoi allemaal,

Vandaag een heel erg basic vraagje denk ik. Ik ben op zoek naar een toets;) Deze toets wordt weergegeven als ‘^’. Dus ik denk: Dat is OF de 6 toets, OF de enter OF de pijl omhoog… Maar dat wilde allemaal niet lukken. Ik heb even een screenshotje toegevoegd om het wazige verhaal wat duidelijker te maken;)

http://www.curunir.nl/onbekendetoets.png

De geselecteerde functie wil dus graag dat ik ‘^’ gebruik… Hoe krijgen we dat voor elkaar.;) Alvast bedankt!

Bijdrager
    iJoost

Die afbeelding werkt niet.

Overigens wel grappig. Heb je maatregelen genomen om te voorkomen dat iemand een beetje bandbreedte van je steelt en dan blijk je zelf de dief te zijn. ;-P

Ctrl-toets misschien?

Bijdrager
    Borg

SHIFT + 6 = ^

Bijdrager
    Thoomas

Dat is ctrl:wink:

Bijdrager
    Curunir
    ”Borg”

SHIFT + 6 = ^

Nee serieus?:P heh…

Het was idd de ctrl toets! Bedankt! Nu borrelt bij mij wel de vraag op hoe ze het in hun hoofd krijgen om ^ voor ctrl te nemen en dit niet even op het toetsenbord weer te geven;) Maar ja, we zijn uit de brand! Bedankt!

Die afbeelding werkt inderdaad niet, m’n AntiLeech systeem heb ik blijkbaar iets te uitgebreid opgezet. Als je de link zelf opent in een nieuw venster (kopieren / plakken / nieuw venster / zelf er heen gaan) dan doet hij het wel;) Daar moet ik nog maar ’s naar kijken als ik wat meer tijd heb. Bedankt!

Bijdrager
    Curunir

Meteen maar een vervolg vraag. Ik wilde dus graag een screenshot naar het klembord plaatsen. (Appeltje + Ctrl + Shift + 3). Nu merk ik dus dat hij geen bestand meer aanmaakt en dat als ik bij Photoshop een nieuw bestand aanmaak, dat hij meteen het juiste formaat pakt. Allemaal hints dat het blijkt te werken.

Dus, volgende stap: De screenshot in het photoshop bestand gooien. Ik denk: Appeltje + V, à la windows. We plakken het er mooi in. Dit wilde niet werken. Ook zag ik dat Paste disabled was. Hoe kan ik deze screenshot in photoshop plakken?

Ik gebruik overigens Adobe Photoshop CS 2. Op mijn windows bak gebruikte ik gewoon CS. Heeft het met de mac te maken of heet Adobe het een en ander veranderd in CS 2?:)

Bijdrager
    mennodeij

Als er een plaatje op het klembord staat kun je in Preview/Voorvertoning appletje-N (new from clipboard) kiezen. Heb je fotosoep nie nodig…

Bijdrager
    Curunir

Maar dat is juist de truc, ik wil het JUIST in Photoshop. Maar ik heb het opgelost. Vraag me niet hoe, maar ik kan nnu opeens wel plakken in photoshop. Had vast het document niet goed geselecteerd o.i.d.:)

Moderator
    Strifer
    ”Curunir”

Maar dat is juist de truc, ik wil het JUIST in Photoshop. Maar ik heb het opgelost. Vraag me niet hoe, maar ik kan nnu opeens wel plakken in photoshop. Had vast het document niet goed geselecteerd o.i.d.:)

vond het al vreemd dat dat niet werkte:) gelukkig werkt het nu wel.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Curunir”

Het was idd de ctrl toets! Bedankt! Nu borrelt bij mij wel de vraag op hoe ze het in hun hoofd krijgen om ^ voor ctrl te nemen en dit niet even op het toetsenbord weer te geven;)

Misschien omdat het symbool ^ al heel lang (zeker een jaar of 20, zo niet meer) gebruikt wordt om de Ctrl-toets mee aan te duiden?:) Maar je hebt wel gelijk dat het een beetje vreemd is dat alle andere toetssymbolen wel op de toetsen staan, maar deze net niet.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.