3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    ram0n

knop stijl in dvd studio pro

Heej allemaal even een vraagje.
    Momenteel probeer ik een dvd menu te maken waarbij heel simpel op een witte achtergrond een stukje sla ligt. Als men dit stukje sla aanklikt moet de film beginnen te spelen.

Nu dacht ik dit te maken in dvd studio pro door een slablad vrijstaand te maken in photoshop. En deze dan als knop te importeren. Maar om dit vrijstaand plaatje te importeren als knop lukt gewoon niet hij laat niks zien:(
    Het bestand is een psd bestand maar hier kan dvd studio pro toch mee overweg ??

oja de witte achtergrond iw el gelukt ;):)

Bijdrager
    Djmichel

Ik zal kijken of ik het zo kort mogelijk kan uitleggen.

Ik ga er vanuit dat je sla menu uit photoshop komt.

Wat je moet doen is de sla in photoshop uitknippen en volledig zwart maken. Je krijgt dus een zwartwit menu in contouren. Je mag dus geen details zien.

Je maakt er 1 laag van.

Deze exporteer je als “overlay sla.psd”

In DVD studio ga je naar je menu en behoud je achtergrond normaal..

Als je in je inspector kijkt staat er een optie overlay. Daar selecteer je de inmiddels geimporteerde psd file.

Als je hem in de inspector onder het kopje overlay hebt gezet moet je een kader in je menu scherm om de sla heen trekken. Alleen je sla krijgt dan een kleur. Je kan deze kleur uitzetten in advanced opties bij knoppen. Je kan dus ook de knop semi transparant laten oplichten als je eroverheen gaat…

Laat maar weten of het gelukt is!

groetjes
    Michel

Bijdrager
    cdeleeuw

Als je het plaatje in Photoshop een witte achtergrond geeft en exporteert als bijvoorbeeld png moet het ook lukken. Je krijgt dan wel een vierkante knop, dus inclusief de witte achtergrond. De bovengenoemde overlay-methode geeft een mooier resultaat maar is wel iets meer werk.

Christiaan.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.