6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    das

Knop naast spatiebalk – Waarvoor is dat ding?

Een heel dom bericht vrees ik. Ik ben al meer dan een half jaar de trotse besitter van een Powerbook G4@500, helemaal thuis in OSX, begin al een beetje Cocoa te programmeren, maar geen idee waar die knop op mijn toetsenbord rechts naast de spatiebalk voor is met dat gekke symbooltje. Kan iemand me die informatie verschaffen?

Rob
    ???

Bijdrager
    SvS

Ach ja…:)  Op menubalk klikken als je bijv bij 'wijzig' gaat kijken, zie je naast 'copy' een 'Apple (of dat tekentje) -C'

Je kunt in plaats van elke keer naar de menubalk schuiven ook toetsenbordcombinaties toetsen. Dus toets 'appeltje-C', dan kopieer je wat je geselecteerd hebt. 'Appeltje Q', dan sluit je programma af. 'Appeltje-P' = printen etc.

Bijdrager
    Igor

Kijk ook eens op de tips & truuks pagina onder toetsenbord combinaties. Daar vind je handige combinaties die het werken op een mac veel makkelijker maken.

Bijdrager
    G. Melis

Volgens mij bedoel je de entertoets die bij een extended keyboard op het numerieke toetsenblok zit. Het heeft in veel gevallen dezelfde functie als return en zit bij de powerbooks en ibooks op die positie omdat je dan wat minder ver hoeft te reiken om bv. een dialoogvenster bevestigend af te sluiten. Voorkomt RSI! In combinatie met andere toetsen heeft de entertoets ook de functie om bijvoorbeeld een pagebreak in te voegen (in Word).

Bijdrager
    das

[quote1:post_uid0=”Susanne”]Ach ja…:)  Op menubalk klikken als je bijv bij 'wijzig' gaat kijken, zie je naast 'copy' een 'Apple (of dat tekentje) -C'

Je kunt in plaats van elke keer naar de menubalk schuiven ook toetsenbordcombinaties toetsen. Dus toets 'appeltje-C', dan kopieer je wat je geselecteerd hebt. 'Appeltje Q', dan sluit je programma af. 'Appeltje-P' = printen etc.[/quote1:post_uid0]
    Zo basic is mijn kennis ook weer niet, ik bedoel de knop aan de andere kant van de spatiebalk, alleen op powerbooks geloof ik…;)

Bijdrager
    das

[quote1:post_uid0=”G. Melis”]Volgens mij bedoel je de entertoets die bij een extended keyboard op het numerieke toetsenblok zit. Het heeft in veel gevallen dezelfde functie als return en zit bij de powerbooks en ibooks op die positie omdat je dan wat minder ver hoeft te reiken om bv. een dialoogvenster bevestigend af te sluiten. Voorkomt RSI! In combinatie met andere toetsen heeft de entertoets ook de functie om bijvoorbeeld een pagebreak in te voegen (in Word).[/quote1:post_uid0]
    Ik geloof dat dat het inderdaad is, ik zal eens experimenteren…

Is uw voornaam toevallig Guido?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.