8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Tjerker

knipperlicht verbinding met speedtouch 170

Op m’n werk hebben we een draadloos netwerk met een AP van speedtouch (170) icm een Vigor draytek router een verbinding met internet. (Xs4all)

Bij volle ontvangst valt de verbinding te regelmatig zomaar volledig weg. We hebben kanalen gewisseld, dhcp / vast IP adres geprobeerd, fabrikant gebeld – geen commentaar.

Het symptoom doet zioch voor op alle macs die we eraan hangen. (iBook G3, powerbook G4, powerbook G3)

Iemand?

Bijdrager
    Laiste

Kijk, dit klinkt als een bekend probleem, heb ik hier thuis ook… nou ben ik niet de grootste expert op modemgebied, maar ik zal het even doorgeven aan de achterhoede alhier! Die weet vast een passend antwoord!:)

Bijdrager
    reneo

inderdaad, alhier hetzelfde probleem, maar met een iets andere setup: thomson speedtouch 510 met laatste firmware en daarachter een belkin 54g draadloze router, geen idee wat het zou kunnen zijn, maar wat wij wel gemeen hebben is xs4all… misschien dattie je vaste ipadres af en toe effe spoelen? geen idee… ik zal er eens met xs4all over bellen…

Wat het ook kan zijn is dat je ook nog de dhcp server van je speedtouch aan hebt staan, deze staat standaard ingesteld om je daaropvolgende router maar voor 2 uur een ipadress te geven… ikzelf heb dat ook uitgezet, maar desondanks wilt het hier ook zo af en toe helemaal uitvallen, dan helpt het alleen nog maar om de router te herstarten… apart hè?!?

Bijdrager
    Tjerker

We worden er helemaal gestoord van… het gebeurt zo vaak dat er niet mee valt te werken. Noodgedwongen zitten we weer aan de draad. Maar met het mooie weer op komst zou ik graag op ons terras kunnen werken;-)

Bijdrager
    reneo

als het alleen de draadloze verbinding is, kan je nog eens kijken of je ook zo’n digitale DECT telefoon in huis hebt (of de buren), die schijnen soms nog weleens op dezelfde frequentie te zitten als je draadloze netwerk…

Bijdrager
    Apollo

Misschien dat een moderator dit topic even kan doorschuiven naar Netwerken. Daar krijg je gegarandeerd wat meer reacties:)

Bijdrager
    Tjerker
    ”reneo”

als het alleen de draadloze verbinding is, kan je nog eens kijken of je ook zo’n digitale DECT telefoon in huis hebt (of de buren), die schijnen soms nog weleens op dezelfde frequentie te zitten als je draadloze netwerk…

Die hebben we idd… en nu???

Bijdrager
    reneo

om eerlijk te zijn geen idee, maar een suggestie om zeker te weten dat het je draadloze telefoon wel/niet kan zijn, zou ik die eens effe helemaal unpluggen, ook de stroom d’r uit en dan eens kijken of het daardoor komt… anders weet ik het ook niet meer…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.