8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

    Bijdrager
    Liodeyo

    Knipperend mapje met vraagteken bij opstarten Macbook Air.

    Ik wil mijn Macbook Air 2017 verkopen, dus ik overal op uitloggen en wilde hem terug zetten naar fabrieksinstellingen. Echter toen ik mijn laptop opnieuw ging opstarten, zag ik ineens een knipperend mapje met een vraagteken er op.

    Ik kom dus niet meer in mijn laptop, ik kan alleen in het schijf hulpprogramma komen.

    Via internet had ik gelezen over schijf EHBO en mijn schijf Macintosh verwijderen, of macOS Sierra opnieuw te installeren.

    Ik heb AL die dingen geprobeerd en hij geeft bij alles en foutmelding aan.

    Kom dus niet verder, hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen!😅

     


    Bijdrager
    McPim

    Als je in Schijfhulpprogramma komt ben je al een heel end. Zie hier https://support.apple.com/nl-nl/HT208496 en laat eens weten hoe ver je komt. Zie je bij stap 4. een schijf? Dan zou je die moeten kunnen wissen. Als dat gelukt is kun je MacOS opnieuw installeren. Als je een foutmelding krijgt laat dan even weten wélke.


    Bijdrager
    Liodeyo

    Ik ga eens wat proberen, bedankt voor je reactie!


    Bijdrager
    Liodeyo

    <p class=”cite”>McPim op 13 augustus 2019 om 11:13</p>
    Als je in Schijfhulpprogramma komt ben je al een heel end. Zie hier https://support.apple.com/nl-nl/HT208496 en laat eens weten hoe ver je komt. Zie je bij stap 4. een schijf? Dan zou je die moeten kunnen wissen. Als dat gelukt is kun je MacOS opnieuw installeren. Als je een foutmelding krijgt laat dan even weten wélke.

    Okee schijf kunnen verwijderen, en MacOS (denk ik) opnieuw kunnen installeren. Echter toen hij opnieuw ging opstarten, kreeg ik weer het knipperend mapje met vraagteken…

    Heb ook geprobeerd om een opstartschijf te selecteren om mn laptop mee op te starten, alleen kan geen schijf selecteren.


    Bijdrager
    TheBigZ

    Bijdrager
    Liodeyo

    Ik ben denk ik een stap verder, of juist niet haha.
    Mijn laptop start nu gewoon normaal op met Apple logo, echter kom ik meteen bij de hulp programma’s. Ik kom dus nog steeds niet in mijn laptop, weet nu helemaal niet meer wat ik moet doen.


    Bijdrager
    McPim

    Liodeyo op 13 augustus 2019 om 15:45
    Okee schijf kunnen verwijderen, en MacOS (denk ik) opnieuw kunnen installeren. Echter toen hij opnieuw ging opstarten, kreeg ik weer het knipperend mapje met vraagteken…

    Heb ook geprobeerd om een opstartschijf te selecteren om mn laptop mee op te starten, alleen kan geen schijf selecteren.

    Waarom zeg je ‘verwijderen’? De schijf moet geformatteerd, ‘wissen’ dus in Schijfhulpprogramma. En waarom zeg je ‘denk ik’ bij MacOS opnieuw installeren? Wat heb je gezien, hoe lang duurde het etc etc.. Aan het eind van de installatie wordt er van alles gevraagd aan je (accountnaam, lokatie etc), heb je dat voorbij zien komen? Zo niet dan toch maar eerst MacOS installeren.

     

    Je observaties zijn nogal summier om er met zekerheid iets over te zeggen.


    Moderator
    Night

    TheBigZ op 13 augustus 2019 om 18:30

    Tips:

     

    https://support.apple.com/nl-nl/HT201065

    Ik mis de stap waarin je je Mac moet verwijderen uit ‘Zoek mijn Mac’.

    https://support.apple.com/nl-nl/HT204756

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.