28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    ququlequ

Knippen, plakken lukt niet…foutcode 0?

Ik heb war ruw film materiaal op mijn mac staan die ik over wilde zetten op mijn externe Hd. Het gaat om twee Quicktime bestanden. Eentje van 1Gb en een van 4Gb. Geen probleem bij kopieren van de 1Gb maar bij de 4Gb kreeg ik een foutmelding -> “De bewerking kan niet worden voltooid, omdat er zich een onverwachte fout heeft voorgedaan. (foutcode 0)”

Ik heb de code opgezocht op internet maar daar werd ik ook niet echt wijzer van ->
    noErr 0 voor succes
    “OR”
    0 smNotTruncated Afkappen niet nodig

:? Iemand?

Moderator
    Night

Is die HD toevallig FAT32 geformatteerd?

Bijdrager
    ququlequ

jup

Bijdrager
    barto7

Dan is 2 Gb het maximum formaat van een bestand…

Moderator
    Night

Precies;)

Zorg dat je HD NTFS geformatteerd is en zoek op het wijde web even naar een NTFS enabler voor OSX, en je kan naar een Windows HD bestanden schrijven die groter als 4 GB zijn:) (lees dit even door)

Of, als er geen noodzaak is voor een Windows-geformatteerde disk, deze gewoon als HFS+ formatteren (DUHH).

Bijdrager
    ququlequ

Dank u dank u! Wel een beetje vreemd dat je aan een limiet van 2Gb zit.

Bijdrager
    sypie

2 GB? hier staat iets anders: The maximum possible size for a file on a FAT32 volume is 4 GB minus 1 “null” byte (232−1 bytes).

Bijdrager
    Oppie
    ”barto7″

Niet 2 maar 4 GB.

Bijdrager
    miniwortel

Eehh, ik heb ook een exerne in FAT32, maar en staan meerdere bestanden op doe groter zijn dan 4gb, de grootste is zelfs 8,2…

Moderator
    Night

2 GB is van FAT16

Bijdrager
    Calpa
    ”miniwortel”

Eehh, ik heb ook een exerne in FAT32, maar en staan meerdere bestanden op doe groter zijn dan 4gb, de grootste is zelfs 8,2…

Apart dan;

In de plaats van 2 bytes of 16 bits per FAT-entry gebruikt FAT32 4 bytes of 32 bits. In FAT16 kunnen de clusters genummerd worden van 0 tot 216. Dit geeft een maximaal aantal van 65.536. In FAT32 daarentegen is dit van 0 tot 232 = 4.294.967.296. Er zijn dus veel meer clusters, waardoor de clusters kleiner kunnen worden voor dezelfde schijf.

De maximum bestandsgrootte in een FAT32-partitie is 4 GB.

Je hebt iets wat eigenlijk absoluut onmogelijk is; wat toch wel een raadsel is.

Moderator
    Night

Heeft miniwortel héél misschien stiekem een NTFS disk?

Bijdrager
    Oppie

Veel bestanden bestaan weer uit deelbestanden; denk dat Miniwortel daar e.e.a. door elkaar gooit…

Bijdrager
    R-Flow
    ”miniwortel”

Dat is heel speciaal.

Bijdrager
    ququlequ

Wat ik niet snap is dat ik nu bezig ben met bestanden van de ene externe HD te kopieren naar een grotere externe HD en die laat bestanden toe van zo’n 40 Gb. Dan zijn wel mappen met losse bestanden.

Bijdrager
    sven-
    ”ququlequ”

Wat ik niet snap is dat ik nu bezig ben met bestanden van de ene externe HD te kopieren naar een grotere externe HD en die laat bestanden toe van zo’n 40 Gb. Dan zijn wel mappen met losse bestanden.

Wat voor bestanden heb jij die elk 40 GB groot zijn ??:|

Bijdrager
    R-Flow
    ”ququlequ”

Als het losse mappen en bestanden zijn met gezamenlijke grootte van 40 GB is er niks aan de hand, zolang er maar geen bestanden tussen zitten van meer dan 2 GB per stuk.

Bijdrager
    ququlequ
    ”sven-“
    ”ququlequ”

Wat voor bestanden heb jij die elk 40 GB groot zijn ??:|

Ruw beeldmateriaal van filmprojecten. :wink:

Bijdrager
    Oppie
    ”.R”

…meer dan 2 GB per stuk.

4 GB! 2 is igv FAT 16.

Bijdrager
    R-Flow

Dat bedoel ik.:wink:

Bijdrager
    Nielso
    ”Oppie”
    ”barto7″

Niet 2 maar 4 GB.

En wat is de oplossing om bestanden groter dan 4 Gb te verplaatsen naar bijvoorbeeld een harde schijf (lacie)?

Nielso

Bijdrager
    Nielso

Iemand

Bijdrager
    Oppie

En wat voor een bestanden zijn dat dan?

Bijdrager
    Nielso

het is een .dmg bestand.

Bijdrager
    Oppie

Ja, dan wordt het moeilijk…

Bijdrager
    Nielso

Weet iemand waarom het niet mogelijk is om een bestand van 4 gb naar een LCaie te plaatsen?

Bijdrager
    Nielso

Niemand?

Bijdrager
    R-Flow
    ”Nielso”

Weet iemand waarom het niet mogelijk is om een bestand van 4 gb naar een LCaie te plaatsen?

Als je externe harde schijf FAT32 geformatteerd kan je alleen bestanden onder de 4 GB er naartoe kopieren. Dat staat in deze thread uitgelegd. In dat geval zul je je schijf met Disk Utility moeten formatteren naar een ander bestandssysteem zoals Mac OS Extended (Journaled).

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.