11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    cles

Knippen in Muziek

Maccers

Heb een nummer van 8 minuten in Itunes staan
    en wil de eerste 2 minuten eruit knippen zodat ik dus een nummer van 6 minuten overhou
    en dat bestand van 6 minuten dus saven
    hoe moet ik dit doen
    Heb Imovie Garageband etc of moet ik hier een speciaal programma voor hebben <

gr cles

Bijdrager
    Byron
    ”cles”

Maccers

en wil de eerste 2 minuten eruit knippen zodat ik dus een nummer van 6 minuten overhou
    en dat bestand van 6 minuten dus saven
    hoe moet ik dit doen
    Heb Imovie Garageband etc of moet ik hier een speciaal programma voor hebben <

gr cles

gewoon ff in garageband slepen en dan ff knippen..

Bijdrager
    Xigh

Of Amadeus 2 gebruiken. Gebruik ik en werkt heerlijk (alleen niet gratis).

Bijdrager
    KarelWillem

i.d.d….

iMovie
    Garageband
    Quicktime Pro

Roep maar en het kan.

Bijdrager
    Lexilyn

Erg handige shareware (10$) is mp3 Trimmer…
    http://www.deepniner.net/mp3trimmer/

Bijdrager
    Dr Mudd

Ik gebruik Audacity voor dit soort (en heel veel andere) zaken. Gratis en goed!

http://audacity.sourceforge.net/index.php?lang=nl

Met dit programma kun je veel beter puur geluid bewerken dan met Garageband, dat veel meer bedoeld is om muziek te maken en bewerken.

Bijdrager
    Djojo

Audacity werkt perfect. Veel mogelijkheden die makkelijk te gebruiken zijn.
    Kan niet missen

Bijdrager
    djrednas
    ”cles”

Maccers

en wil de eerste 2 minuten eruit knippen

Ik als dj heb verschillende nummers staan in de club versie. Dit houdt in dat het de extended versions zijn, gemaakt om in te mixen. Maar als je er gewoon naar luistert zijn die eerste twee minuten saai.

Nu kan je bij de opties van je liedje in itunes de begintijd (en eindtijd) instellen zodat die pas begint te spelen vanaf bv. 2 min 02 sec 50 frames. Dit is voor mij handig want als iTunes speelt, hoor ik die lange intro’s niet meer, maar als ik ze brand op cd om te mixen heb ik nog steeds de volledige versie om te mixen.

Bijdrager
    Deceipher

Elk fatsoenlijk audio programmaatje kan wel een beetje trimmen. Waarom dus andere dingen installeren als je garageband al hebt? En op internet of een of andere manual is vast makkelijk te vinden hoe je dit moet doen.

Bijdrager
    Ddg

Al die programmatjes zijn wel leuk…Maar…

Hoe doe ik het nou? Ik heb een nummer van een uur en wil daar 4 minuten tussen uit halen en die 4 minuten opslaan als nieuwe Mp3 file!

Zou iemand mij daarbij kunnen helpen? :innocent:
    ( stap voor stap)

Alvast Super bedankt!!

Moderator
    unSOUND
    ”cles”

Gewoon de starttijd veranderen in iTunes en dan eventueel nog converteren kiezen… klaar.

”Ddg”

Hoe doe ik het nou? Ik heb een nummer van een uur en wil daar 4 minuten tussen uit halen en die 4 minuten opslaan als nieuwe Mp3 file!

Dat kan op dezelfde manier…. klik op een nummer in iTunes, en vraag de info op. Vul dan de juiste begin en eindtijd in. Kies dan in de menubalk voor geavanceerd > converteer selecte. Dan wordt er een nieuw nummer gemaakt puur van de geselecteerde minuten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.