6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Niek89

Knippen in iMovie

Het wil mij ineens niet meer lukken om in imovie te knippen. Er verschijnt geen tekentje meer om een fragment in te korten of juist te verlengen. Weet iemand waar dit probleem zit ? Is het een instelling ?

Alvast bedankt !

Niek

Bijdrager
    chatsmit

appletje-T ?

Bijdrager
    Niek89

Nee, geen appeltje-T. Het lijkt wel alsof er een blokkade is gezet op het aanpassen van een fragment. Ik kan alles behalve het “strookje” inkorten. Moeilijk te beschrijven, maar ik bedoel het verschuiven. Je pakt het einde of het begin van een fragment en je sleept (kort in) naar links of rechts om zo de lengte van het fragment aan te passen.

Bijdrager
    Wouter I

In iMovie kan je fragmenten niet verlengen of verkorten opo die manier als de display mode ook audio wave-forms weergeeft. Heb ik zelf laatst ook uren naar gezocht.

Dit kan je volgens mij uitzetten door op de tijdbalk (of misschien op de clip in de tijdbald) rechtermuis of Ctrl-klik en dan in het drop-down iets van “Show Audio wave-forms” of zoiets uit te zetten.
    (zit nu niet achter de Mac, dus ik weet niet zeker waar je dit vindt).

Bijdrager
    Gijs

Klopt, zoals Wouter het beschrijft. In het Nederlands heet dat ‘ toon geluidsgolven’. Het zit ook in het Weergave-menu.
    Ik ben daar ook al eens slachtoffer van geweest. Opeens werkt het niet meer en geen idee hoe dat komt. Tot je het ineens ergens in de Help ziet staan. Zou best eens anders opgelost mogen worden, vind ik.

Bijdrager
    Niek89

Heel vreemd, heb hier echter nooit last van gehad. Maar het zij zo. In ieder geval bedankt ! Ik kan weer verder met monteren.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.