5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Peeter

Knelpunt bij terughalen backup via Time Machine

Na een interne HD crash (iMac) is door een Apple en nieuwe geplaatst met daarop tevens X 6.6. (was X 5.8 )
    Vol vertrouwen dacht ik de verloren data weer terug te kunnen plaatsen van de back-up op een externe HD die middels Time Machine, daarop was geplaatst.

Helaas is dat niet gelukt omdat de betreffende data niet is te activeren. De daarvoor bestemde balk, rechts in het scherm van Time-Machine is wel te zien/openen maar blijft grijs.
    De nieuwe data, na vervanging van de HD, is in genoemde balk wel te activeren!

Bij een rechtstreekse benadering van de externe HD zijn de bestanden wel te zien en te verplaatsen maar mijn kennis gaat niet zover dat ik weet wat alle mappen inhouden en wat ik moet overzetten.

Zo wil ik graag mijn e-mailbestanden en de data van het adresboek boven water halen !!

Graag een advies/ en of oplossing. Peeter

Bijdrager
    Hansi2124

Een beetje onduidelijke bewoordingen vind ik, maar ja….
    Koppel die externe hd los van je Mac. Herstart je Mac en nadat je Mail voor je hebt staan, sluit je je externe hd aan. Als deze herkend is, ga je in Mail naar Archief / Importeer postbussen. Dan klik je volgens mij de laatste optie aan en ga je op zoek naar waar je bestanden staan op de externe hd. Misschien wordt er ook wel om een TM back up gevraagd, maar dat weet ik niet precies (ik gebruik TM zelf namelijk niet).

Bijdrager
    Macosxachist

Of gebruik de Migratie-assistent.

Bijdrager
    Vinhelper

De email-bestanden komen na een tijdje van de server, als je Gmail o.i.d. gebruikt. Voer wel de goede gegevens in, bij het eerste keer starten van Mail.

Je Adresboek staat in: ~/Bibliotheek/Application Support/Addressbook/Metadata (‘~’ = de thuismap, dus de plek waar ook de mappen Afbeeldingen, Documenten, Publiek…etc. staan)

Zoek die laatste op in je meest recente backup, en zet de bestanden eruit in dezelfde map op je eigen harde schijf.

Bijdrager
    Peeter

Dank voor de gekregen adviezen maar het mocht op die wijze niet lukken. Met hulp van AppleCare-medewerkers zijn deze problemen uiteindelijk opgelost.
    Belden me zelfs na een 3 kwartier telefoontikken zelf op op het af te maken. Toen nog een zeker een uurtje bezig geweest. Ik zou niet meer kunnen vertellen hoe we er uitgekomen zijn, maar het is gelukt. Had iets te maken met de opbouw van de onderscheiden databasis.
    Nu nog de foto’s van iPhoto op de externe HD. (lukt ook niet via time-machine. (zie ook andere topic)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.