19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    shvdv

Knap staaltje HTML5 – bye bye flash

Check out this….

http://fff.cmiscm.com/#!/main

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja ziet er leuk uit.
    Maar of we er wat aan hebben…
    Zolang internet explorer niet eens echt ronde randen support, en de margin nog in alle browsers anders opgevat worden… blijft klooien…

Bijdrager
    shvdv

Tijd voor Microsoft om daar iets aan te doen. De animaties lopen vlekkeloos en kosten weinig CPU. Nog even en nu kunnen flash helemaal vergeten.

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb zelf altijd moeite met dit soort websites, al kan ik de skills wel waarderen.
    Mensen zonder ervaring zien de ontwikkeling niet hierachter waardoor ze alleen maar kijken naar de bewegende ‘funny’ onderdelen die hier nu HTML5 genoemd worden als verzamelnaam maar het blijft natuurlijk altijd gewoon een mix van HTML, CSS3 en JavaScripts. Ze zien letters die als regen omlaag vallen en een ruitenwisser die deze letters weer wegduwt. Mooi maar wanneer heeft iemand dat nodig op een website, is iemand ooit al eens een website tegengekomen waar het letters regende ? Zo kijkt een leek wel naar dit soort dingen.
    Terwijl iemand die wel ongeveer begrijpt hoe dit werkt er met een andere visie naar kijkt en ziet waar hij bepaalde technieken miss. in zijn eigen projecten kan gebruiken.

Zo’n website is eigenlijk super over de top en dan werken dit soort dingen al helemaal niet voor mensen zonder kennis van zaken. Dit soort technieken moeten als secundaire onderdelen op een website aanwezig zijn niet als primaire content. Het beste voorbeeld is de website zelf. Mensen zijn nu zo gefocust op de onderdelen achter de gekleurde plaatjes dat ze waarschijnlijk helemaal vergeten dat de carrousel, het laden en de animaties die erbij komen kijken voordat ze de onderdelen te zien krijgen waar het om gaat eigenlijk met dezelfde soort technieken gemaakt zijn alleen vallen ze minder op omdat ze niet op de voorgrond aanwezig zijn.
    En daar zit de kracht van dit soort technieken, ik durf te wedden dat vele mensen een moord doen voor een portfolio functie met zo’n carrousel op hun website.

@MEEUW
    Blijven lachen om IE daar kom je ook geen stap verder mee.
    Volgens mij liggen die tijden (IE6, 7, en 8) op dit moment nu ook wel ver achter ons, IE9 is een prima browser en naar mijn mening is IE10 helemaal niet slechter dan Firefox of Opera. Daarvoor moet je net zo goed links en rechts -prefixen gebruiken.

Sta er niet gek van te kijken als ze bij Microsoft over een jaar miss. 2 jaar Apple vertellen hoe dit soort zaken werken,
    http://www.microsoft.com/en-us/default.aspx (schaal maar kleiner)
    http://trentwalton.com/2012/10/03/a-new-microsoft-com/ <– Als ze dit soort (Mac) gasten inhuren om hun eigen team beter te laten functioneren dan zegt dat volgens mij wel voldoende.

Microsoft zegt niet alleen dat het het Web nu echt serieus gaat nemen maar doet het ook nog eens.. Zie website! + Windows 8 een ideaal systeem voor WebApps. Nee miss. zijn ze nog niet helemaal foutloos maar voor een bedrijf dat een jaar of twee jaar geleden nog niets moest hebben van al deze materie zijn ze volgens mij prima aan het bouwen met het oog op de toekomst.

http://www.apple.com/html5/ <– Apple, 4 jaar geleden zag deze pagina er precies het zelfde uit terwijl hij met een hoop bombarie in het leven was geroepen. Gelukkig hebben we nu ingebouwde iCloud-/Share buttons op onze Safari browser.

Geblokkeerd
    Anoniem

4 jaar geleden was html5 er al. Zo snel we gaan met telefoons, zo langzaam we gaan met web ontwikkeling(al is flash wel snel verdwenen:P )
    Maar html5 zal de komende 3 jaar nog niet gebruikt worden.Jquery dat is op dit moment veel en toepasbare techniek.
    Hoeveel mensen (41% geloof ik) hebben nog scherm resolutie van 1024 bij 768. Wat is de volgende standaard?
    En hoeveel tekst moet ik verzinnen als iedereen een 27″ monitor heeft of hoeveel foto’s moet ik maken om het te vullen?

We zien zoveel vragen op fora en internet zien we over div positioneren, margin, padding. Omdat de browsers verschillend weer geven. En hoe lang moet en zal dit nog gebeuren?
    IE 8 staat nog 12%, maar dat is wel de groep om rekening te houden.
    We zijn nu bij ie10. maar 5 gebruikt nog ie7 (2006). Chrome is sneller qua update. Niet gek, want als je geen chrome hebt, dan zie je overal reclame van google. Kom er dan niet onderuit:)

Kortom, browser land smeekt al jaaaaren om een standaard. En nu nog, maar die is er niet echt. 2013 nog steeds niet.

Bijdrager
    michiel112

Je haalt hier wel van alles door elkaar. JQuery is een JavaScript libary, heeft verder niks met HTML5 te maken. JQuery zorgt er wel voor dat JavaScript voor elke browser er hetzelfde uitziet. HTML5 wordt nu al heel veel gebruikt hoor, dus klopt niet helemaal wat je zegt. De volledige mogelijkheden worden misschien nog niet benut, maar tags als header en nav kom je overal al tegen.

Steeds meer websites zijn schermonafhankelijk. Schaal http://www.microsoft.com/en-us/default.aspx maar, zoals Shmoo al zei. Die zier er prima uit op een 27″ scherm, maar ook op een telefoon.

Er is al jaren een standaard vastgelegd door W3C. Die standaard hebben de browsermakers alleen een hele tijd genegeerd. Nu gelukkig niet meer, het heeft dus alleen nog even tijd nodig totdat iedereen zijn browser update. De webontwikkelaars zouden dit proces kunnen versnellen door zich alleen maar aan de nieuwe standaard te houden en geen rekening meer te houden met oudere browsers, maar men wil natuurlijk hun site voor zo een groot mogelijke groep beschikbaar maken…

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij is dit een mooi voorbeeld van klepel-klok verhaal.:)

HTML5 is gewoon een ‘markup language’ zoals zijn voorganger HTML4 ook was. HTML in welke versie dan ook kan uit zich zelf niets van wat je hier boven in het linkje ziet gebeuren daar heeft het altijd andere ‘tools’ zoals CSS3, CSS4 en bijv. JavaScripts (waar jQuery ook onder valt) bij nodig. Dat is verder geen geheim al wordt zo’n voorbeeld hierboven wel vaak als compleet concept ‘HTML5’ verkocht omdat het lekker bekt en hip is.

De titel van dit topic is dus ook zeer misleidend en slaat de plank finaal mis want het heeft niets direct met elkaar te maken. Waar HTML5 en Flash elkaar raken en waar veel over te doen is geweest in het verleden is het video gebeuren en niet al het interactieve gedeelte van het web. Want Flash (het programma) werd ook gebruikt om complete websites mee te bouwen. Vaak websites met veel bewegende onderdelen en omdat deze websites eigenlijk allemaal videobestanden waren en teksten dus niet online stonden ging het mis. Dat was al een probleem voordat Apple met de iPhone en iPad kwam zonder Flash plugin. Die plugin en het programma Flash zijn twee verschillende dingen.
    Dat van het een het andere komt dat mag duidelijk zijn, maar al die bewegingen die je kunt maken in CSS3 waren er ook wel gekomen zonder de Flash ‘ruzie’ tussen Adobe en Apple.

4 jaar geleden was html5 er al. Zo snel we gaan met telefoons, zo langzaam we gaan met web ontwikkeling(al is flash wel snel verdwenen )

Het web in zijn ontwikkeling gaat idd. niet zo snel op de manier zoals jij er naar kijkt en dat is maar goed ook want anders zouden we nu al op HTML8 en CSS14 hebben gezeten.
    Het web is veel breder dan een markup language alleen, Twitter, Facebook, Google, CDN, LESS, embedden, sharen en de manier waarop wij het gebruiken dat telt ook mee. Leg die dingen eens allemaal naast de telefoons van deze generatie dat staat de iPhone compleet stil. Dat wij bijv. liever niet Google.com gebruiken op een iPhone maar eerder 8 keer op een linkje drukken om ergens te komen alleen omdat we die stomme pop-up velden haten die bij je telefoon omhoog komen om dingen in te typen dat is net zo’n mooie ontwikkeling om te zien. Dat geeft dus aan dat wij straks gaan praten tegen het web of de browser-/zoekmachine om dingen te vinden. Dat hoort ook bij het WEB.

Maar html5 zal de komende 3 jaar nog niet gebruikt worden.Jquery dat is op dit moment veel en toepasbare techniek.

HTML5 is al gewoon de standaard op vandaag. Ik weet niet hoeveel websites jij voorbij ziet komen maar ik zie nog amper mensen HTML4 als basis gebruiken voor hun websites. jQuery en de populariteit daarvan staat hier helemaal los van.

Hoeveel mensen (41% geloof ik) hebben nog scherm resolutie van 1024 bij 768. Wat is de volgende standaard?
    En hoeveel tekst moet ik verzinnen als iedereen een 27″ monitor heeft of hoeveel foto’s moet ik maken om het te vullen?

Hoe kom je aan dat percentage van 1024X768 ?
    Dat was precies één jaar geleden al 13% meer dan 85% een jaar geleden had al een groter bereikt op hun desktop-/laptop display. Volgens mij is dat nu zelfs in de 90% maar de link naar die website heb ik even niet bij de hand.
    http://www.w3schools.com/browsers/browsers_display.asp

Ik maak websites nu standaard met een max. breedte van 1366 en de meeste mensen zien deze volledige 1366 ook op hun desktops en laptops alleen IE8 gebruikers krijgen dan nog een 960 breedte omdat die browser geen Media Queries kan lezen.
    Dat is ook de kracht van die Media Queries, ze worden niet meer gezien als Mobiele oplossing omdat desktop browsers deze ook gewoon ondersteunen dus je hoeft niet meer tekst te verzinnen of met meer afbeeldingen hoeft te komen om meer ruimtes op te vullen. Je kunt juist spelen met de font-sizes en gerelateerde afmetingen. Iemand die een 27 Inch monitor heeft en hem-/haar een 960 container met 100% /16px font-size voorschotelen heeft totaal geen meerwaarde want dan heeft de bezoeker van de website het gevoel dat hij twee browser-vensters naast elkaar kan openen.
    De bedoeling is dat je met die font-size gaat spelen dat gekoppeld is aan de breedte van het display. Iemand met een groter display geef je ook een grotere font-size en bredere website, en zodra het display kleiner wordt verlaag je ook de font-size en de gerelateerde ruimtes er omheen.
    Hier een super goed voorbeeld ervan. Trent werkt bewust met een overdreven grootte font-size volgens mij is het zelfs 24pixels omgerekend maar schaal die website eens heel rustig naar een kleiner formaat bijv. iPhone breedte dan zal je zien wat dat met de font-size doet. Dat is de manier van werken op vandaag omdat een browser op een iPhone en iMac bijna geen verschillen voor elkaar meer kennen. En als je nu toch op die website bent lees eens wat meer van zijn berichten want ze zijn echt waardevol en je kunt er heel veel van leren.
    http://trentwalton.com/

En lees ook dit artikel. Dan weet je waar afmetingen vandaan komen en dat ze niet zomaar verzonnen worden.
    http://www.alistapart.com/articles/fluidgrids/

IE 8 staat nog 12%, maar dat is wel de groep om rekening te houden.

Voor IE8 kun je zeker support bieden maar niet meer als dat je vroeger ook al deed. Gooi de IE8 CSS in een aparte stylesheet en maak het een fixed layout met een container 960/16 verhouding van dat is helemaal niet moeilijk of veel extra werkt want dat deed je vroeger ook al op die manier alleen stond de CSS toen in de ‘default’ stylesheet.
    Ik voorzie daar helemaal geen problemen want iemand die nog IE8 gebruikt heeft denk ik niet zo snel een 27 Inch monitor of een Tablet waar dit op draait. No probleem dus. Dat die HTML5 (bekt lekker) onderdelen vaak niet gaan werken voor deze mensen daar kunnen web developers ook niets aan doen dat is nu eenmaal zo en ze zullen vast en zeker wel vaker van dit soort problemen ondervinden.

We zijn nu bij ie10. maar 5 gebruikt nog ie7 (2006). Chrome is sneller qua update. Niet gek, want als je geen chrome hebt, dan zie je overal reclame van google. Kom er dan niet onderuit
    .
    Kortom, browser land smeekt al jaaaaren om een standaard. En nu nog, maar die is er niet echt. 2013 nog steeds niet.

5% miss. van het internet ja, hoe groot is de kans dat zo iemand op jouw website komt ?
    Vergeet niet dat je dit aantal NOOIT op nul krijgt er blijft altijd een 3 a 7% over omdat er bepaalde gebieden op de wereld zijn waar internet en computers nog niet echt vanzelfsprekend zijn zoals wij dat hier in Nederland kennen.
    In Azië bijv. daar ligt het IE6 en IE7 gebruik nog steeds vele malen hoger dan de rest van de wereld en daarom staan we nog steeds in totaalgebruik op rond de 5%. Niet meer dan logisch.
    http://www.ie6countdown.com/#list ( IE6 gebruik anno 2012 = 6% )
    http://theie7countdown.com/ (IE7 gebruik = 4%) <– let op! dat is geen officiële bron van Microsoft.

De rest van de quote begrijp ik voor geen meter er zijn toch web standaarden alleen kunnen ze jouw niet vertellen in welke afmeting jij moet werken dat probleem lost zichzelf wel op.
    Je moet nu in percentages denken en niet meer in pixels en vaste waardes. Op die manier schaalt je website gewoon mee aan elk formaat display. Een voorbeeld is bijv. een 96% container breedte genomen van het device-width (display) dat je voor je neus hebt met daaraan gekoppeld een max-breedte van bijv. 1366 pixels zodat iemand met 55 Inch TV scherm waar hij de website op bekijkt niet 96% van die 55 Inch breedte van de website te zien krijgt maar gewoon 1366px max.

Kortom, nog veel te leren en ik ben niet eens een web developer maar gewoon iemand die dit voor mijn hobby doet.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja dat is het probleem in deze wereld(of beter gezegd in nederland). De hobbist denkt het altijd beter te weten.
    Op verjaardagen ook, zeg niet eens meer dat ik wat met computers doe anders begint er iemand weer over zijn geweldige draadloos gebeuren en hoe het allemaal wel niet werkt.

Klant wil zijn site voor iedereen bereikbaar maken. Ook voor die 1% of 1 persoon. Maakt hem niks uit, en daar heb je aan te houden.
    Als een windows computer geen jquery pakt, dan is die pc niet goed meer, nee de website werkt niet. Good luck, fix it.
    Internet explorer hou veel mogelijkheden tegen. En de website word op alle computers getest als hij af is. En reken maar dat er in bedrijf staat er altijd nog staat te ronkelen met oud 1024 bij 768 resolutie.

\MIsschien eens echt website’s met dynamische achtergrond gaan bouwen inplaats van joomla en wordpress gebeuren te gebruiken?

@edit : w3c is echt waardeloos, zet het volgens de regels, en nog kan er verschil ontstaan tussen weergave browsers. Opdoeken die rotzooi.
    @edit 2 : correctie moest niet 41 zijn maar 14:)
    “Hoeveel mensen (41% geloof ik) hebben nog scherm resolutie van 1024 bij 768. Wat is de volgende standaard?”

Bijdrager
    michiel112

Dank je @Shmoo, beter kon ik het niet verwoorden:) En ook weer wat dingetjes bijgeleerd en leesvoer…

@MEEUW, misschien ligt het aan je manier van formuleren, maar het lijkt erop dat je helemaal niet weet waarover je praat. Je haalt allerlei dingen door elkaar en wat met computers doen, betekent toch ook niet dat je van al deze dingen verstand hebt?

Als een windows computer geen jquery pakt

Wat bedoel je daarmee?

En reken maar dat er in bedrijf staat er altijd nog staat te ronkelen met oud 1024 bij 768 resolutie.

Zoals Shmoo al schreef, schaalt de site dan gewoon netjes omdat je percentages gebruikt…

Bijdrager
    Shmoo

@MEEUW

Blijf vooral zo doorgaan, je komt er wel!!!

@michiel112

Graag gedaan tenminste nog iemand die het leest.

Ik beweer niet dat ik slimmer ben of het beter weet dan een professional want ik ken mijn tekortkomingen het enige dat ik doe is linken naar serieuze bronnen die het haarfijn uitleggen.
    Bronnen die online gevonden, gelezen en onthouden worden met een aantoonbare reden! Niet ‘professionals’ die denken alles te weten , overal tegenaan schoppen dat online beweegt, dit is niet goed, dat is niet goed, maar niemand weet wie deze mensen zijn omdat ze nog nooit iets hebben gemaakt dat van enige toegevoegde waarde is geweest op het internet..

Ik weet ook wel dat de 3WC website niet altijd up-to-date is maar dat deze website duizenden mensen p/dag helpt naar een antwoord en daarom van Google die hoge positionering krijgt zegt denk ik voldoende. Er is geen betere Nederlandstalige website met zoveel betrouwbare informatie. Zou hij er wel zijn en beter zijn dan 3WC dan stond hij vast wel boven hun in de zoekresultaten.

Iemand die niet begrijpt dat jQuery een externe JS bibliotheek is en dat jij dat als developer deze bieb. moet includen heeft denk ik geen recht van spreken over wat een hobbyist denkt te weten.

Geblokkeerd
    Anoniem

@michiel112 , daar heb je helemaal gelijk in. Mijn formulatie is totaal niet goed. Dat komt door onkunde van de nederlandse taal.En zinnen opbouwen lukt me ook vrij moeilijk.

Dat van de computers was een voorbeeld.
    Je kan wel een website schaalbaar maken, maar met een dynamische achtergrond (php en sql ect) is dat vrij moeilijk allemaal.
    Of pak een div naast elkaar, float left. En alles schaalbaar. Het vlieg alle kanten op behalve dat je wil.
    (want als ze onder elkaar komen, dan staat de rest ook weer niet goed)
    Ronde randen is ook zoiets moois. Dat word (net) ondersteund in ie9.

Als windows computer geen jquery pakt : Fancybox, simpel iets, werkte op alle computers, behalve op 1. En die moest nu net de website testen.

Bijdrager
    Kdingo

@Shmoo iemand die het HTML 5 gebeuren eens goed onder woorden brengt!

Werken met procenten en max in pixels gebruik ik ook, en moet zeggen, het werkt inderdaad soms fijner dan met een vaste width of height.

Ik snap wat je bedoelt met de font size die kleiner en groter wordt door naar de schermresolutie te “kijken”, maar hoe werkt het precies, is er een magisch Google woord voor?

OT: HTML5 i.c.m. de nieuwste CSS technieken vind ik tegenwoordig een waardig alternatief voor als je een een wat meer bewegende website wilt. Wat JavaScript erbij en je website krijgt een flash-achtige uitstraling als je dat zou willen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Maare @Shmoo, html5 is dus een combinatie van talen html, css3 en jquery toch?

Bijdrager
    Wyodor

Gewoon om te weten of het kan in iWeb : HTML5 video BlowUp

http://www.wyodor.net/_Demo/html5/BlowUp.html
    http://www.wyodor.net/mfi/ipad/BlowUp.html

Bijdrager
    Shmoo

@Kdingo,

De techniek die ja daar voor kunt gebruiken heet Media Queries. Vroeger werd dit gezien als een oplossing om websites schaalbaar (Responsive) mee te maken naar kleinere formaten bijv. mobiele telefoons en tablets. Maar alle browsers op vandaag (alles boven IE8) ondersteunen ook Media Queries in hun desktop versies dus waarom zou je het dan niet ook standaard gebruiken bij projecten waar een website aangepast dient te worden voor mensen met grotere schermen. Als je toch bezig bent met toegankelijkheid en gebruikersvriendelijkheid richting de bezoekers van de website dan moet je ook gebruik maken van de ruimte die je hebt.
    Een slecht voorbeeld van hoe het niet moet is de website van MacMinds die lijnen alles links tegen de kantlijn uit iets dat je sowieso niet meer vaak ziet in deze tijden en zijn vergeten daarna nog eens dat Apple iMacs maakt van 27 Inch. Als je die website bezoekt met een 27 Inch iMac en dan moet dat frustrerend zijn omdat er zoveel Magenta aan de rechterkant vrij is waar niet mee gedaan wordt.

http://mediaqueri.es/ ( prachtige voorbeelden en inspiraties )
    http://www.alistapart.com/articles/responsive-web-design/ ( een goede uitleg )

Je plaatst de codes gewoon binnen de CSS en daarom wordt het door vele op vandaag ook gewoon gezien als een onderdeel van CSS dat ze standaard meetikken in elke Reset of Grid die ze standaard gebruiken voor hun basis layout.

Het ziet er bijv. als volgt uit bij een standaard Reset met een de body a 100% – dat is gewoon 16pixels. via die Media Quries zeg je dan eigenlijk tegen de browser zodra het bereik van het scherm breder is dan 1368px verhoog de body font-size naar 112.5% wat uitkomt op 18px.
    Stel je bezoekt de website met een MacBook Air 11 Inch dan krijgt deze MacBook gewoon een body font-size van 100% a 16pixels te zien omdat het scherm maar max 1366px aankan in de breedte. Maar bezoek jij die zelfde website vanaf een MacBook Air 13 Inch dan krijgt je de website te zien met een body font-size van 112.5% wat 18pixels is omdat deze computer een max. breedte heeft van 1440px.

Kinderlijk eenvoudig maar je moet het gewoon een paar keer doen om te begrijpen.

De CSS. (code staat bovenaan)

body { font-size: 100%; }
    .
    @media screen and (min-width: 1368px) {
     body { font-size: 112.5%; }
    }

@MEEUW,

Nee, HTML is HTML niets meer niets minder welke versie 4 of 5 je daar ook aan koppelt maak niets uit.. Bij HTML5 zijn er ten opzichte van versie 4 wel een x.aantal nieuwe Tags bij gekomen zoals footer, header, aside, article, section, nav en meer. Deze hebben eigenlijk precies het zelfde effect als een div Tag alleen gebruik je ze specifiek op bepaalde punten in de website.
    http://html5doctor.com/ <– Ik vind dit wel een goede index om te leren welke Tag je waar dient te gebruiken om zoekmachines aan de hand van het gebruikte Tag een betere indruk te geven waar mijn website over gaat en hoe de structuur er ongeveer uit zal zien. Zoekmachines bepalen aan de hand van bepaalde Tags ook welke content belangrijk is en welke niet. De article Tag kan bijv. een blog post of een nieuws item zijn en de aside Tag zal dan gebruikt worden voor de sidebar op de website dat minder belangrijk is ten opzichte van de blog post.

CSS is weer een andere taal op zich zelf en die gebruik je om HTML mee op te maken en te stijlen en positioneren. Maar versie 3 van CSS gaat nog veel verder dan opmaken alleen, daarmee kun je op vandaag ook HTML objecten (basic) laten bewegen. Bijv. een plaatje van een wereldbol laten draaien zodat het lijkt alsof de achtergrond van een website in de ruimte een Live voorbeeld is. en zo'n stukje code samen wordt in de volksmond vaak een HTML5 snippet genoemd terwijl het eigenlijk meer CSS3 is dat voor het effect zorgt dan HTML5 maar HTML5 + CSS3 code snippet klinkt niet lekker. Vandaar dat mensen dan vaak zeggen een HTML5 snippet terwijl er veel meer verschillende talen gebruikt worden.

Bijdrager
    Kdingo

@Shmoo bedankt! Ik kwam dit ook laatst tegen op een site, ik vroeg me het ook al af, hoe kan bijvoorbeeld de side bar verschijnen en verdwijnen, zonder dat hij wordt “weggeknipt” door de browser. Zo dus! Ik ga hier binnenkort eens ff lekker mee experimenteren, en kijken of het lukt.

De opbouw qua posities van die MacMind vind ik inderdaad best slecht, je zou denken dat zo’n site het wel beter kan.

Inactief
    Anoniem

@Shmoo: mooie uitleg.

MacMinds ziet er nog hetzelfde uit als sinds de oprichting een paar jaar geleden. De term ‘responsive’ was zover ik weet toen nog niet in gebruik voor websites. En gezien de ervaringen hier op OMT lijkt het me sterk dat ze de website nu eens gaan moderniseren.8-)

ALA is trouwens sinds vandaag erg responsive!

Geblokkeerd
    Anoniem

Naja je haal aantal dingen door elkaar. html kan niet zonder css, css is ook geschreven voor html.
    Vroeger werd er vooral met tabellen gewerkt om website te maken en de style per component erin te plaatsen. Later is de css gekomen en later in een aparte file.
    En gelukkig zijn er sites die waarschuwen voor het moderniseren van de browsers. Bedrijven websites doen dat niet.
    Zolang html5 of css3 niet volledig word ondersteund(denk aan ronde randen in internet explorer) zal html 5 (de hippe term bedoel ik dan) nog wel even duren tot het volledig erin is.
    Ie 7 word door nog veel gebruikers gebruikt. dat was in 2006 uitgekomen. Dus ….
    Ik denk ook dat je zelf door elkaar gooi, want hoe kan je aan de buitenkant zien dat het html5 is …:)

Geblokkeerd
    Anoniem

http://www.findmebyip.com/litmus/ < support of html5 en css3 ….

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.