7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    exilim

Klopt t dat ik een AGP-card nodig heb voor Final cut Pro???

Hoi!

Ik heb een gloedje nieuwe I-mac 20′ Duo-core en daar heb ik final cut Pro op geinstalleerd.
    Maar ….. nu krijg ik de melding dat ik een AGP-card mis!!!!

Kan ik dit programma niet zonder die kaart draaien????

Ik wil een dvd bewerken en dacht dat ik dit hier wel mee kon doen.
    Als ik echt die kaart nodig heb, met welk ander programma kan ik een dvd in stukken hakken??

gr.

Bob

Bijdrager
    Arno

Weet je zeker dat je een Intel-geschikte versie hebt van Final Cut Pro? Ik heb zelf een Intel Macbook Pro en daarop wilde ik Logic Express installeren. Die geeft ook de meest rare foutmeldingen maar die kwam omdat het een PPC-versie is. Na het installeren van een update naar een univeral-versie werkt het weer prima.

Hier staat meer info over de updates:
    http://www.apple.com/nl/universal/crossgrade/

Bijdrager
    hydro

Met Final Cut Pro kun je overigens geen DVD’s rippen en in stukken hakken, hiervoor heb je programma’s als Popcorn en Handbrake.

Je kunt met FCP wél op een zeer professioneel niveau videobewerken;)

Bijdrager
    exilim

Ik wil geen DVD rippen. Het is een .VOB bestand dat ik al heb. Ik wil hier alleen stukken uithalen en er korte fragmenten van maken.

Bijdrager
    sypie

Een VOB bestand moet je toch ook eerst omzetten naar ene bewerkbaar bestand lijkt mij. Als je het hebt omgezet, naar ieder denkbaar video-formaat, dan kun je het verder bewerken.

Ik kon met diverse software ook geen VOB bewerken omdat dit een eindformaat is. Dat wil zeggen: niet gemaakt om nog een keer te editten. Ga je er eerst een MPEG of een AVI van maken dan kun je er daarna alles mee doen wat je zelf wilt.

Bijdrager
    wout3r
    ”hydro”

Je kunt met FCP wél op een zeer professioneel niveau videobewerken;)

Zeer professioneel? Zeg maar gerust waanzinnig professioneel, het is een van de meest professioneelste video edit programma’s op Mother Earth;)

Bijdrager
    exilim

Hebben jullie tips met welk programma ik de VOB om kan zetten naar AVI of MPEG?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.