9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Claesp

kloppend geluid mac en valt uit

ik was gewoon de nieuwspagina van demorgen aan het lezen toen opeens mijn scherm ‘bevroor’ en ik een kloppend geluid hoorde waarna mijn macbook pro opeens uitviel en herstartte.

Nu heb ik even Disk Utility laten draaien en bekom ik het volgende:

Iemand enig advies ?

alvast bedankt !

Bijdrager
    GoeieDag

Het advies staat voor je neus.

Bijdrager
    Claesp

Gaat er bij deze procedure data verloren gaan ? want mijn externe met back-up ligt namelijk thuis en ik zit op verplaatsing.
    met andere woorden kan ik deze procedure uitvoeren nu of heb ik mijn externe nodig ?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ten eerste: backup, backup, backup! Zet meteen al je belangrijke documenten in een cloud opslag dienst.
    Daarna: start op met alt/option ingedrukt (of r) en kies voor de reparatiepartitie (zoals er staat dus). En nee, er gaat geen data aan verloren tenzij je harde schijf al zo ver heen is dat hij halverwege wegvalt.

En denk eraan: backup!

Moderator
    Night

ohja, en…. backup!

Bijdrager
    GrannySmith

Oh ja, nu een kopie van je data maken betekent geen backup. Want vermoedelijk gaat je vaste schijf hemelen. En dan heb je dus – mocht je de adviezen om nu een ‘backup’ te maken, nog maar 1 exemplaar van je data. DUS GEEN BACKUP.

Pas als je 2 kopietjes van je data hebt, heb je een backup. DUS!

Inactief
    Anoniem

Ik zeg: harde schijf vervangen. En kies dan voor een SSD. Word je heel blij van.

Bijdrager
    Claesp

Ik heb van alles een back-up kunnen maken ik ga zo proberen om de schijf te restoren.

Nu was ik even aan het denken gegaan en heb besloten om een SSD bij in mijn macbook te steken (op de plaats van de optibay).
    Moest mijn HDD falen dan moeten ze mij er toch een nieuwe voorzien omdat mijn macbook nog onder de garantie valt.
    Nu vroeg ik mij af welke van de volgende SSD jullie mij zouden aanraden of nog een andere?

SSD vergelijking

Ik hoor graag jullie advies !

Alvast bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    Claesp
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.