6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Ikie

Kloon gemaakt, en nu?

Hallo, allemaal

Omdat ik Lion wil gaan installeren heb ik met behulp van SuperDuper een kloon van mijn systeem gemaakt. Dat was makkelijker dan ik dacht. De schijf had ik vantevoren geformatteerd als guid (ofzo) omdat ik een macbook pro van 2010 heb, en als ik het goed gelezen heb is dat een intel-gebeuren, en kan ik dan dus evt opstarten van de externe harde schijf. (Echt als je me een jaar geleden verteld zou hebben dat ik dit soort technische abacadabra zou uitkramen….)

Maar goed. Hoe test ik dat dit allemaal goed gelukt is en dat ik ook echt zou kunnen opstarten van die schijf (en een kopie terugzetten mocht lion niet bevallen?)

Alvast bedankt,

Bijdrager
    Hansi2124

Je moet dan opstarten met de alttoets ingedrukt. Na een paar seconden krijg je de keuze om op te starten vanuit je originele hd of je backup. Kies je backup.

Bijdrager
    Ikie

Super, bedankt!

Bijdrager
    Hansi2124

Succes!

Bijdrager
    Ikie

Heb het geprobeerd en het werkt. Wel wat traag, maar verder oké. Hoop natuurlijk dat ik hem niet nodig ga hebben, maar better safe than sorry!

Bijdrager
    Hansi2124

Dat het trager werkt klopt, want je bent bezig vanaf een externe schijf.:wink:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.