5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Ian83

Klonen onderbroken in /usr? Wat te doen?

De interne HDD van mijn iMac 2.4 alu heeft twee bad blocks, nu wil ik de schijf klonen zodat ik ‘m met nullen kan overschrijven zodat de bad block op spare blocks gemapped worden en ik mijn systeem er weer op kan herstellen (handmatig om de fouten van de bad blocks te voorkomen). Maar schijfhulpprogramma geeft steeds een input/output error op ca. 96% (opzich logisch gezien de bad blocks). Dus heb ik CCC gebruikt, maar deze geeft eenzelfde foutmelding.

Ik kan gelukkig wel met de kloon opstarten en tot nu toe lijkt alles het te doen. CCC gaf de foutmelding terwijl het bezig was ergens in de /usr map. Maar geeft van verschillende locaties: “/Volumes/MacintoshHD/
    Users/me/Library/FileSync/001b63b90e19/me_iDisk.sparsebundle/bands/394\” en “/Volumes/Home/Users/bombich/Development/Bombich_Software/rsync-3.0.5/main.c(1047)”
    fouten aan.

Heeft dit beiden met fouten de sparsimage van mijn idisk te maken (ik kan op de bron en kloon mijn mobileme pane niet meer in en idisk wil niet meer syncen)? Hieronder de console log:

[code:1:f99da0eca6]
    Bootability: This volume will be bootable.

Cloning method: Backup everything
    Delete items on target that aren’t on the source: No

00:58:26 Enabling ownership on the target volume…
    00:58:31 The target volume has ownership enabled.
    00:58:31 The target volume has Access Control Lists enabled.
    00:58:31 Authenticating…
    00:58:31 Initiating synchronization engine…
    00:58:31 rsync: unpack_smb_acl: sys_acl_get_info(): Unknown error: 0 (0) (51)
    00:58:31 Cloning…
    01:42:07 Detected input/output error
    01:42:07 rsync: read errors mapping "/Volumes/Macintosh HD/Users/me/Library/FileSync/001b63b90e19/me_iDisk.sparsebundle/bands/394": Input/output error (5)
    01:45:04 Detected input/output error
    01:45:04 rsync: read errors mapping "/Volumes/Macintosh HD/Users/me/Library/FileSync/001b63b90e19/me_iDisk.sparsebundle/bands/394": Input/output error (5)
    01:45:04 ERROR: Users/me/Library/FileSync/001b63b90e19/me_iDisk.sparsebundle/bands/394 failed verification — update discarded. (51)
    02:10:51 rsync: unpack_smb_acl: sys_acl_get_info(): Unknown error: 0 (0) (51)
    02:14:07 rsync error: some files/attrs were not transferred (see previous errors) (code 23) at /Volumes/Home/Users/bombich/Development/Bombich_Software/rsync-3.0.5/main.c(1047) [sender=3.0.5] (51)
    02:14:07 rsync exited with status 23
    02:14:07 rsync exited with a non-zero exit status: 23. (51)
    02:14:07 rsync: CCC detected "Input/output" errors during the clone., Error code: 54
    02:14:07 Sync Engine warnings: (
    "rsync: unpack_smb_acl: sys_acl_get_info(): Unknown error: 0 (0)",
    "rsync: read errors mapping "/Volumes/Macintosh HD/Users/me/Library/FileSync/001b63b90e19/me_iDisk.sparsebundle/bands/394": Input/output error (5)",
    "rsync: read errors mapping "/Volumes/Macintosh HD/Users/me/Library/FileSync/001b63b90e19/me_iDisk.sparsebundle/bands/394": Input/output error (5)",
    "ERROR: Users/me/Library/FileSync/001b63b90e19/me_iDisk.sparsebundle/bands/394 failed verification — update discarded.",
    "rsync: unpack_smb_acl: sys_acl_get_info(): Unknown error: 0 (0)",
    "rsync error: some files/attrs were not transferred (see previous errors) (code 23) at /Volumes/Home/Users/bombich/Development/Bombich_Software/rsync-3.0.5/main.c(1047) [sender=3.0.5]"
    )[/code:1:f99da0eca6]

Kan ik er verder van uitgaan dat de kloon gewoon is afgemaakt en de error gewoon achteraf een rapportage was van de fouten die CCC is tegengekomen? Kan het kwaad als de /usr en /var mappen niet of gedeeltelijk gekopieerd zijn. Kan ik ervan uitgaan dat als de kloon opstart en ik alles gewoon lijk te kunnen gebruiken er geen belangrijke bestanden ‘achtergebleven’ of staat er mij een nare verassing te wachten? Alvast bedankt voor het lezen van deze lap tekst en jullie antwoorden.

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Kan je die mappen niet achteraf handmatig kopiëren? var en usr zijn belangrijke UNIX mappen. Is al een wonder dat ie opstart.

Bijdrager
    Ian83

Dat zou wel kunnen, maar ik vermoed dat dat gedeelte gewoon goed gegaan is, want het draait op zich als een zonnetje.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zie in die logmessage helemaal niets over /usr, alleen over /Users/me en dat zou je homedir dus zijn.

Bijdrager
    Ian83

Klopt, maar ik zal toevallig het verloop van de CCC operatie en zag dat tie ergens bij /usr bezig was toen er een foutmelding kwam. Maar goed, ik ben verder wezen puzzelen en vermoed dat de kloon gewoon afgemaakt is door CCC en dat CCC dus al klaar was en achteraf de foutmelding gaf. Ik heb mijn keychain en sparseimage gewist van de kloon (kon iDisk niet meer synchroniseren en MobileMe voorkeurenpaneel niet meer openen, want hij gaf een keychain error en nu kan ik beide weer. Ik heb mijn interne HDD ondertussen laten overschrijven met nullen en een scan gedaan van de HDD en ik krijg nu geen melding meer dat er bad block zijn. Dus ik zie de zaak als opgelost. Bedankt voor jullie input.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.