-
Er staat je misschien nog meer achterstand te wachten als vannacht de zomertijd ingaat
http://www.telegraaf.nl/digitaal/9272541/__Weer_problemen_met_zomertijd_op_iPhone__.htmlShantyHeart op 26 maart 2011De klok van mijn iPhone 3GS (laatste versie iOS) loopt ruim 2 minuten achter als ik kies voor “Stel automatisch in”.
Waar loopt hij 2 minuten op achter ?
Ja, dat is wel gek.
Zo staat het op mijn iPhone ook.Op de iPad heb ik echter:
– Tijdzone
– Stel datum en tijd inDat zal ik vast zelf ergens gewijzigd hebben. Maar hoe en waar?
Die afwijkende tijd op een iPad komt in ieder geval vaker voor:
Mijn iPhone 4 én de iMac staan beiden op 10:35. Ook alletwee op ‘automatisch instellen’. Het komt dus blijkbaar voor dat ze wat afwijken. Ik ben net klaar met alle klokken juist te zetten doorheen ’t huis. Een hels karwei. De oven, microwave, wasmachine, VCR, dvd, tv…
Zowel bij mij (3Gs via T-Mobile) als bij de iPhone 3Gs van mijn zoon (KPN) loopt de iPhone na een tijdje juist steeds twee minuten vóór. En dat terwijl ze allebei ook staan ingesteld op ‘automatisch’. Waarom ze gaan voorlopen weet ik niet. Ik heb na reparatie nu net een ‘nieuwe’ (refurbished) iPhone 3Gs en die loopt nu (nog?) precies gelijk. Ik vergelijk het altijd met NOS Teletekst. Je moet ook oppassen waarmee je het vergelijkt, want de teletekst-tijd bij RTL en andere zenders loopt vaak weer anders. Maar ik denk dat de teletekst van de publieke zenders de juiste tijd weergeeft.
De Enige Echte Tijd is van de ‘Atoomklok’ in Geneve. Als je een klok of horloge hebt, die met ‘radio-golven’ gelijk wordt gezet (speciale horloges en klokken, maar bijvoorbeeld ook de klokken op de stations) heb je ook de exacte goede tijd.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.