24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    ShantyHeart

Klok iPhone loopt twee minuten achter

Hi allemaal,

De klok van mijn iPhone 3GS (laatste versie iOS) loopt ruim 2 minuten achter als ik kies voor “Stel automatisch in”.
    Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Avast dank!

Bijdrager
    Hansi2124

Er staat je misschien nog meer achterstand te wachten als vannacht de zomertijd ingaat;-)
    http://www.telegraaf.nl/digitaal/9272541/__Weer_problemen_met_zomertijd_op_iPhone__.html

Moderator
    unSOUND
    ShantyHeart op 26 maart 2011

De klok van mijn iPhone 3GS (laatste versie iOS) loopt ruim 2 minuten achter als ik kies voor “Stel automatisch in”.

Waar loopt hij 2 minuten op achter ?

Bijdrager
    daanclasener

..dan zet je hem toch gewoon weer 2 minuten naar voor?!

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb hier:
    8.30 op de Mac
    8.31 op de iPhone
    8.33 op de iPad

En allemaal ogenschijnlijk hetzelfde ingesteld.

Bijdrager
    JM-Y

Hier 8:37 op iPhone en iPad. Beiden automatisch ingesteld.

Bijdrager
    KarelWillem

Valt me nu trouwens wel op dat ik op de iPad ‘Stel automatisch in’ niet zie.

Bijdrager
    Pieterr

Ik wel. iOS 4.3.1.

Ik heb twee schuifjes onder General – Date & Time:
    “24-Hour Time” en “Set Automatically”.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat is wel gek.
    Zo staat het op mijn iPhone ook.

Op de iPad heb ik echter:
    – Tijdzone
    – Stel datum en tijd in

Dat zal ik vast zelf ergens gewijzigd hebben. Maar hoe en waar?

Die afwijkende tijd op een iPad komt in ieder geval vaker voor:

iPad geeft foute tijd aan

Sleutelbeheerder
    Night

He, da’s gek, m’n horloge loopt 1 minuut vóór:evil:

Bijdrager
    Yggdrasil

Mijn iPhone 4 én de iMac staan beiden op 10:35. Ook alletwee op ‘automatisch instellen’. Het komt dus blijkbaar voor dat ze wat afwijken. Ik ben net klaar met alle klokken juist te zetten doorheen ’t huis. Een hels karwei. De oven, microwave, wasmachine, VCR, dvd, tv…:lol:

Bijdrager
    Yosemite

M’n iPhone en Mac lopen op de seconde gelijk, maar de iPad loopt niet gelijk, maar dat komt natuurlijk ook omdat het de WiFi versie is die geen optie heeft om de tijd automatisch in te stellen.

Bijdrager
    KarelWillem

Waarom zou je met WiFi de tijd niet automatisch kunnen instellen?

Dat doet je Mac toch ook?

Bijdrager
    Yosemite

De reden is mij ook onduidelijk alleen dat het niet in de Wifi versie zit van de iPad en geloof ook niet in de iPod touch.

Bijdrager
    racer1994

Volgens mij wordt er gebruik gemaakt van de provider tijd, via de sim-kaart.

Bijdrager
    KarelWillem

Op mijn Mac toch niet denk ik?:lol:

Bijdrager
    ShantyHeart

Flink wat reacties, helaas nog geen oplossing.

Wellicht wat verduidelijking: de iPhone loopt 2 minuten achter tov de correcte tijd.

Niet een levensgroot probleem, maar waar haalt de iPhone de (verkeerde) tijd vandaan?

Bijdrager
    MacAanZee

Zowel bij mij (3Gs via T-Mobile) als bij de iPhone 3Gs van mijn zoon (KPN) loopt de iPhone na een tijdje juist steeds twee minuten vóór. En dat terwijl ze allebei ook staan ingesteld op ‘automatisch’. Waarom ze gaan voorlopen weet ik niet. Ik heb na reparatie nu net een ‘nieuwe’ (refurbished) iPhone 3Gs en die loopt nu (nog?) precies gelijk. Ik vergelijk het altijd met NOS Teletekst. Je moet ook oppassen waarmee je het vergelijkt, want de teletekst-tijd bij RTL en andere zenders loopt vaak weer anders. Maar ik denk dat de teletekst van de publieke zenders de juiste tijd weergeeft.

De Enige Echte Tijd is van de ‘Atoomklok’ in Geneve. Als je een klok of horloge hebt, die met ‘radio-golven’ gelijk wordt gezet (speciale horloges en klokken, maar bijvoorbeeld ook de klokken op de stations) heb je ook de exacte goede tijd.

Bijdrager
    SingingSkater

Sinds 11 juli ben ik overgestapt van T-mobile naar Vodafone. De omschakeling vond plaats om 12:00 uur.

Vanaf dat moment loopt de klok van mijn iPhone 4 ongeveer 4 minuten achter.
    Voor die tijd heb ik er geen last van gehad.

Bijdrager
    JJmac

Sinds 4.3.3 heb ik er geen last meer van, ook Vodafone.

Bijdrager
    SingingSkater

Ik heb 4.3.4 en heb er nog steeds last van.

Wel wonderlijk: (is me al vaker opgevallen) ’s ochtends loopt de klok wel gelijk.
    Later op de dag loopt hij uit de pas.

Bijdrager
    stavos

Maar de volgende ochtend loopt de klok wel weer goed? Dan haalt je iPhone de “verloren tijd” weer in, of je referentie heeft een afwijking..

Bijdrager
    lucschram

Haalt hij niet automatisch de tijd van het internet?

Bijdrager
    SunKeeper

Als je dat instelt wel.

Maar waar vergelijken jullie de tijd mee? Als die bron een fout bevat, kun je moeilijk de iPhone de schuld geven.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.