22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

iPad geeft foute tijd aan

De klok op m’n iPad loopt zo’n 4 à 5 minuten voor. De tijdzone staat correct ingesteld. Dit is een erg vervelend euvel. Hoe krijg ik het uur juist?

Bijdrager
    Yaris

Instellingen > Algemeen > Datum en tijd.

Bijdrager
    Koetjesreep

Ik heb ditzelfde probleem. Hij lijkt niet te syncen via het netwerk.
    Daar kan je handmatig de tijd veranderen?

Bijdrager
    _Jan_

Heb ik ook last van. Ik moet eens in de maand de klok 3 à 4 minuten verzetten. Niet erg vervelend, maar toch een klein minpuntje van zo’n iPad.

Bijdrager
    Yaris

Bij mij hetzelfde. Ongelooflijk dat Apple geen klok kan programmeren die juist blijft lopen.

Bijdrager
    Geedee

Oké. Tnx. Nu weet ik tenminste waar je de tijd kan instellen. Maar idd, het is vrij ongelooflijk dat dit moet gebeuren.

Bijdrager
    Geedee op 18 januari 2011

Oké. Tnx. Nu weet ik tenminste waar je de tijd kan instellen. Maar idd, het is vrij ongelooflijk dat dit moet gebeuren.

Nou wat ongelooflijk zeg!
    Kan toch gebeuren, het blijft een apparaat.
    Je horloge moet je ook wel eens handmatig bijstellen, en dan is er niets ongelooflijks aan.

Geblokkeerd
    Anoniem

Om eerlijk te zijn: wie zegt dat je iPad de tijd niet houdt? Heel goed mogelijk dat juist de dingen waar jij naar kijkt niet goed lopen. Sowieso is er geen “de goede” tijd en zal nooit iemand het eens zijn. Tenzij we met zijn allen alles, maar dan ook alles, met NTP gelijk zetten.

En dan nog zullen er verschillen zijn tussen de verschillende NTP servers en infrastructuren.

Bijdrager
    Hansi2124
    Martijnvanderhorst op 18 januari 2011

Je horloge moet je ook wel eens handmatig bijstellen, en dan is er niets ongelooflijks aan.

Maar die meet zich dan weer niet aan de atoomklok.

Geblokkeerd
    Anoniem

Sowieso geeft een atoomklok helemaal niet “de tijd”. Een atoomklok geeft een zeer nauwkeurige secondewijzer, maar hij zegt niet “hoe laat” het is.

Bijdrager
    syltheboy

M’n Sony wekkerradio geeft precies de juiste tijd aan, maar m’n iMac en m’n iPod touch geven allebei 4 minuten eerder weer.

Bijdrager
    macoky

@cailin-coilleach dat geldt trouwens voor elke klok ! Er is altijd een vorm van instrument dat de seconde bepaald. Frequentie van Quartz of de slinger bijvoorbeeld. Het instituut waar de atoomklok staat zendt wel degelijk een tijdsignaal uit dat zegt hoe laat het is gebaseerd op basis van hun meeting van de straling van het atoom.

Bijdrager
    Koetjesreep

Lekker belangrijk al die common sense. De iPad heeft dus structureel zo te merken hier een probleem met de klok. Eens op het forum van Apple neuzen.

Geblokkeerd
    Anoniem
    syltheboy op 18 januari 2011

M\’n Sony wekkerradio geeft precies de juiste tijd aan, maar m\’n iMac en m\’n iPod touch geven allebei 4 minuten eerder weer.

Hoe weet je dat jouw Sony -precies- de juiste tijd aangeeft? Misschien loopt ie wel twee minuten voor!

Als zowel je Sony radiogestuurd is, als je iPad via NTP wordt gesynct dan kan je stellen dat beiden een signaal krijgen voor “de juiste tijd”, maar dat die signalen het niet eens zijn. Daar kunnen wij niets aan doen, daar kan Apple niets aan doen, daar kan Sony niets aan doen.

Bijdrager
    syltheboy

Die Sony wekkerradio is wel radiogestuurd, dus ik dacht dat het de juiste tijd was.

Geblokkeerd
    Anoniem
    syltheboy op 19 januari 2011

Die Sony wekkerradio is wel radiogestuurd, dus ik dacht dat het de juiste tijd was.

Dat is het ook. Maar als jouw iPad zijn tijd synchroniseert met een NTP server, dan is dat -ook- de juiste tijd. Er is geen enkele bron die wereldwijd “The Real Time ™” aangeeft. Er zijn meerdere infrastructuren die allemaal gebruikt kunnen worden voor het synchroniseren van klokken, maar die zijn lang niet altijd op elkaar aangesloten en dus bestaat er onenigheid over wat “De Echte Tijd (R)” is.:)

Sterker nog, iedereen kan zijn eigen tijdsynchronisatie infra opzetten, zelfs jij thuis op je Mac. Veel bedrijven hebben in elk geval een aantal eigen NTP servers. En de keus is aan hen of zij die koppelen aan een externe tijdsbron, of dat zij besluiten dat hun NTP klok “goed genoeg” is. Kiest je GSM provider voor het tweede en laat je jouw iPhone door het netwerk goedzetten, dan is dat met de tijd van je provider.

Bijdrager
    tinus_omt

Het kan ook zijn dat er geen ontvangst is op de plaats waar je wekker staat, dan gaat hij vanzelf fout lopen. Je Mac kan zichzelf in ieder geval goedzetten met behulp van NTP servers. Standaard doet hij dat met die van Apple. Als dat gebeurt is het niet erg waarschijnlijk dat hij dan nog verkeerd staat, dan zou dat voor iedereen met de standaardinstellingen zo zijn.

Wat eventueel kan is dat je de NTP server blokkeert met een firewall, dan werkt het natuurlijk niet.

Het is verder natuurkundig zo dat de concepten van een bepaalde “echte” tijd en “tegelijk” eigenlijk niet bestaan. De wereld is echter te klein om dat in het normale leven een probleem te laten zijn, tenzij je een GPS satelliet aan het bouwen bent of iets dergelijks.

Bijdrager
    Churchil

Hm, kom er net achter dat mijn iPad een kleine acht minuten voorloopt op mijn iPhone4. Mijn iPhone geeft overigens de goede tijd weer. Als ik van handmatig instellen weer overschakel naar automatisch, schiet de tijd in een klap weer 8 minuten vooruit. Lijk mij toch een bug. Ik heb niets concreets kunnen vinden in de Apple communtity forums. Wel een bericht wat een relatie zou kunnen hebben naar Exchange. Ik heb ook een Exchange account voor mijn zakelijke mail. Andere ” slachotffers” ook misschien?

Bijdrager
    vanquish

hier ook exact 8 minuten

Bijdrager
    KarelWillem

Ik krijg mijn iPad ook nooit gelijk met iMac of iPhone.
    Dat die laatste twee het wél samen eens zijn is dan wel opvallend.

Bijdrager
    rob

Mijn iPad loopt continu plm 18 minuten voor.
    Handmatig tijd aanpassen, daarna set automatically: meteen gaat de tijd weer naar de onjuiste aanduiding.

Vodafone helpdesk ingeschakeld: heb je de meest recente ios versie ? ja.
    advies: full restore iPad. Mocht u dan nog problemen ondervinden dan raak ik u aan langs een Apple store te gaan.

Aantal keren iPad uit-/aangezet. Misschien wordt dan de juiste tijd opgehaald. Ook niet.

Als ik de tijd handmatig instel dan blijft de tijd wel ok … dan ligt het toch niet aan de iPad zelf denk ik dan.

Bijdrager
    rob

Via een tip in MacFanMail in MacFan tijdschrift.
    Werkt bij mijn iPad 3g.

Workaround: Locatiebepaling even aan zetten, daarna krijgt de iPad vrij snel de juiste tijd.
    De 3g iPad krijgt dan via de gps module de juiste tijd, wel nodig ook een app met lokatiebepaling te starten. Via wifi of gsm gaat de tijd niet synchroon lopen, blijft een bug denk ik

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.