19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    iAngeloJoel

Klikzeker iPhone verzekering voor 50-, per jaar. Doen of niet?

ik wil dus mijn Iphone 6 verzekeren en heb deze website gevonden. Over het algemeen zie ik hoede reviews maar wat denken jullie er van? Zit er een eigen risico bij? Want dat kan ik nergens vinden. Het kost 50 euro per jaar en als er GEEN eigendisco bij zit bestel ik hem vanavond.

Bijdrager
    iAngeloJoel

Bijdrager
    Koning Frank

Heb je een buiten-de-deur verzekering? Zo ja, dan verzeker je jezelf dubbel (en dat is vrij nutteloos).

edit: wat dacht je van de polisvoorwaarden lezen?

edit2: dus samengevat

1. Je krijgt na een half jaar slechts 80% van de nieuwwaarde vergoed
    2. Mits je niet wordt gedekt door een andere verzekering. Dan keren ze niet uit.
    3. Je eigen risico bedraagt 50 euro bij materiële schade (bijvoorbeeld laten vallen), en 25% van de nieuwwaarde bij diefstal e.d. mits dat niet lager is dan 50 euro.

Bijdrager
    iAngeloJoel

Welke buiten de deur verzekering raad jij dan aan. En vergoed hij ook schade aan de behuizing en het scherm?

Bijdrager
    064harry

Bij mij zit ie ook gewoon in de inboedel verzekering hoor.
    Enige nadeel is dat je het moet laten repareren bij een door de verzekering aangewezen reparateur.
    En das niet Apple kan ik je vertellen.
    Dus kwam in eerste instantie de garantie van Apple te vervallen.
    Maar nu neemt de verzekering die over.
    Dus ben ik nu 100% gedekt.
    Top!

Bijdrager
    iAngeloJoel

#064harry Welke inboedel verzekering heb je, en ben je er tevreden over? En als ik draaglijk mijn iPhone laat vallen, en hij heeft beschadigingen aan de behuizing en het scherm, laten ze dat dan repareren?:)

Bijdrager
    064harry

Ik heb Aegon.
    En of de behuizing wordt gefixed kan ik je deze week vertellen.
    Hij ligt nu bij de reparateur.:(

Bijdrager
    gjg78

Van verzekeringen heb ik niet veel verstand van;) Maar ik heb door eigenschuld het glas van mijn iPhone 6 stuk gehad.

Ik heb geen AppleCare+, de 90 dagen waren voorbij.

De reparatie bij de Apple store in Amsterdam heeft mij toen 109,00 euro gekost. Dan kun je dit meenemen in je afweging of je een verzekering neemt of niet.

Bijdrager
    Ethiron

Over het algemeen kun je er bij dit soort verzekeringen vanuit gaan dat alleen schade aan het scherm en / of behuizing wordt gerepareerd wanneer deze schade het product onbruikbaar maakt. Puur cosmetische schade dus niet.

Bijdrager
    Edje1

Mijn verzekering bij Coveryou heeft wel eigen risico in de basisverzekering maar kun je afkopen met een module die €1,50 per maand kost. Voor 18 euro koop je het eigen risico dus af. Ik ben 2 jaar verzekerd voor nieuwwaarde met mijn iPhone 6. Zie hier de link naar de iphone 6 verzekering.

Bijdrager
    iAngeloJoel

Coveryou ziet er wel interessant uit. Als ik dus een daar me verzekering neem kan ik zonder problemen mijn behuizing en scherm laten repareren? Heb je hier ervaring mee en is dit jou al eens overkomen. Alvast bedankt voor je reacie!

Bijdrager
    Edje1

Oh zie dat de link niet werkt:-P Ja, het is mij al 2x overkomen haha. Iedere reparatie gaat af van je totale verzekerde bedrag, dus iPhone kost €699 dan ben je daarvoor verzekerd. Reparatie kost € 100 bijv. dan kan je nog maximaal €599 claimen.

Bijdrager
    064harry

Ik heb Aegon…. en mijn iPhone ligt nog steeds (!) bij de reparateur.

Aegon doet zaken met niet gecertificeerde reparateurs.
    Mijn iPhone is eerst 8 dagen weggeweest voor reparatie.
    Toen ik het terug kreeg vond ik het ding scherp aanvoelen bij de lightningconnector en headjackport.
    Ook had ik het idee dat het frontglaasje niet helemaal goed was geplaatst. Het was net of het een ietsiepietsie te groot was.
    De bovenkant was mooi rond en glad maar de onderkant was echt scherp.
    Daarbij kom nog es dat de lightningkabel niet goed in de port paste (het klikte niet meer bij aansluiting)
    ‘s-Nachts ging het eens een keer constant trillen omdat ik het niet goed had aangesloten en ik het op stil had gezet.
    Ik dacht eerst dat ik zoveel berichtjes kreeg maar het maakte telkens opnieuw contact dus begon het te trillen.
    Maar de camera was echt de killer. De foto’s waren een soort van mistig. Het leek net of de cameralens vettig was.

Voor reparatie

Na reparatie

iSight camera

FaceTime HD camera

Dus weer geretourneerd.
    Kreeg een mailtje dat men de camera heeft gefixed maar voor de rest vind men dat het zo okay is.
    Ik moet het eerst nog eens zien.
    Heb gevraagd of het weer verzonden kan worden.
    Dus in afwachting van….

Bijdrager
    064harry

Na 3 (!) weken heb ik mijn iPhone weer terug.
    Doet mijn Touch ID het niet!

Morgen Aegon bellen.

Bijdrager
    fixar

Dan zal de reparateur waarschijnlijk wel de home-button of de connector daarvan naar het moederbord gemold hebben…. en vervangen door een andere homebutton die nooit zal gaan samenwerken met het moederbord waar ie niet bij hoort. En dan gaat Touch-ID nooit meer werken.

Succes bij Aegon!

Bijdrager
    064harry

Ik mag het laten fixen bij Apple nu!

Bijdrager
    064harry

Nou… Viel me dat effe tegen vandaag.

Afspraak gemaakt met de Genius Bar. Alleen kon men daar niets voor mij betekenen. Het toestel werd niet ingenomen omdat er allemaal imitatie onderdelen gebruikt zijn en ongeoorloofde aanpassingen zijn gedaan.
    Dus geen reparatie, geen refurbished toestel niets.
    De enige oplossing is een nieuw toestel.

Meteen Aegon gebeld maar er moet eerst overlegd worden en degene was er natuurlijk niet. Vrijdag hoor ik het.

Owjah. Er zat een meisje dat d’r toestel in het water had laten vallen:
    Effe bellen met Interpolis en ze ging met een nieuw toestel weer weg. (Refurbished)

Bijdrager
    064harry

Tadaaaahhhh! Vandaag gebeld door Aegon: Nieuw toestel uitzoeken!
    Jipppiiieeee!!!
    Dus: Klikzeker iPhone verzekering voor 50-, per jaar. Doen of niet? Nee. het zit gewoon bij je inboedel.

Bijdrager
    S. Vermeulen

Die van mij was gestolen en ik kreeg zonder te morren en zonder enige vraag zo een nieuwe opgestuurd. Dus wat mij betreft was het die 50e wel waard. Ik heb ook een review geschreven op nederlandreview . Op basis daarvan trouwens toendertijd ook de verzekering afgesloten omdat de meesten er geloof ik wel over te spreken zijn.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.