6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    StarX

klikkende WD Scorpio Blue

Hallo,

Sinds kort heb ik de HD in m’n MBP vervangen door een WD Scorpio Blue. Op zich zeker tevreden over alleen merk ik af en toe op onregelmatige basis een geklik. Alsof er iets over een metalen oppervlak wrijft. Zeker niet luid maar ’t valt op als er geen achtergrond geluid is.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Bijdrager
    johnkeates

Is het de sudden motion sensor die je schijf parkt als je beweegt met je laptop?
    Of is het een scorpio blue met eigen bescherming? want dan is het een probleem.

Als je een ander soort geklik hoort is je schijf defect en moet je snel backuppen. Ik edit deze post zo met een link naar klik samples.

Kan em zo snel niet vinden. Dit is wel een geluid: http://en.wikipedia.org/wiki/File:WD_bad_heads_click_of_death.ogg

Bijdrager
    StarX

Bedankt voor de snelle reply en waarschijnlijk ook meteen het antwoord:)

Zit met de mac in de zetel en daarnet eens getest, als ik beweeg hoor ik een seconde erna de klik, ’t zal de motion sensor zijn zoals je aan geeft.
    Het gaat om de WD5000BEVT. Deze zou geen problemen mogen geven met de ingebouwde motion sensor van de mac zelf als ik me goed heb geïnformeerd?

Bijdrager
    bebitoes

Ik heb deze schijf ook. Ten minste de 1T.
    Deze geeft ook regelmatig een klik. Alsof hij daarna in een soort slaapstand valt. Denk dat het normaal is. Heb gelukkig een goede Backup.

Bijdrager
    houtappels

Anders installeren Onyx even als je twijfelt. Dit programma doet een SMART check aan bij het opstarten, dit is geen garantie maar geeft je mogelijk meer duidelijkheid.
    http://www.macupdate.com/app/mac/11582/onyx

Bijdrager
    Hansi2124

Als je twijfelt moet je zeker Onyx niet gebruiken!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.