9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MacHW

Klikken werkt niet altijd

Beste OMT-ers.

Ik zit met een klein probleempje. Ik merkte het eigenlijk sinds vorige week dat ik ongeveer 3-4x moest klikken om Safari af te sluiten. Natuurlijk is het wel eens zo dat je er ontzettend aan het naast klikken bent, maar dat is dus niet het geval; het probleem blijft bestaan. Ook in andere applicaties of taken treedt het probleem op. Nu is het zo dat ik normaal gesproken werk met een Logitech V470 waarmee het probleem zich manifesteerde. Echter zat ik gisteren op de bank met uitsluitend het touchpad waarmee hetzelfde probleem optreedt. Ik dacht in de eerste instantie aan een defecte muis o.i.d, maar dat gaat natuurlijk niet op. Ik denk dat er ergens een instelling fout staat… Weet iemand misschien een oplossing cq. aanwijzing waar het ergens aan kan liggen?

Moderator
    Poezenbeest

Gebruik je de zoomfunctie? Die wil ook niet helemaal vlekkeloos werken…

Bijdrager
    MacHW

Nee, de zoomfunctie gebruik ik niet… ’t Wordt toch wel een beetje irritant nu…

Bijdrager
    Oppie

Hoe klikt het in een andere (schone) gebruiker?

Bijdrager
    MacHW

Heb even een nieuwe schone gebruiker aangemaakt en waarempel het euvel is verholpen… Nu alleen nog het probleem in de bestaande useraccount aanpakken… Maar hoe? Iemand suggesties?

Bijdrager
    syltheboy
    ”MacHW”

Heb even een nieuwe schone gebruiker aangemaakt en waarempel het euvel is verholpen… Nu alleen nog het probleem in de bestaande useraccount aanpakken… Maar hoe? Iemand suggesties?

Heb je gerommeld in de instellingen van de muis? Kijk hier maar even: Systeemvoorkeuren > Toetsenbord en muis.

Bijdrager
    MacHW

Ik heb niets speciaals veranderd… Wel laatst de dubbelklik snelheid veranderd (vertraagd). Zou het daar aan kunnen liggen? Zou wel een ontzettende noob actie zijn!

Bijdrager
    Oppie

Draai je 3e partij software die misschien ook muisinstellingen beïnvloed?

Bijdrager
    MacHW

Gebruik idd geen 3rd party muissoftware. Echter werkt nu weer alles; denk toch dat het te maken had met de dubbelklikinstellingen… In ieder geval bedankt voor alle reacties!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.