9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    apple1499

klikken werkt niet 4 maand oude iMac

Mijn broer heeft ongeveer 4 maanden geleden een nieuwe iMac (27″ quad core, 4GB) aangekocht. Omdat hij zijn Magic Mouse niet meer vindt gebruikt hij nu een gewone apple muis. Dit werkte allemaal perfect maar soms kan hij plots niet meer klikken met die muis. Dan moet hij de iMac weer opnieuw uitzetten en aanzetten en dan werkt alles weer. Het rare is dat de muis wel perfect op mijn iMac werkt (27″ 3,06 GHz, 8GB). Toen besloten we om het te proberen met een andere muis en weer hetzelfde probleem. Het kan ook zeker niet liggen aan de usb poort, we hebben ze allemaal uitgeprobeerd. Toen zei mijn broer dat het probleem alleen voorkomt als ik op een verdieping hoger mijn Magic Mouse gebruik. Kan het zijn dat mijn muis een signaal stuurt naar zijn iMac. Je moet wel weten dat mijn muis en zijn iMac nooit verbonden zijn geweest via bluetooth.

Conclusie: Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Bijdrager
    Maverick9898

Ja het kan zijn dat ze pairen of proberen te pairen. Dat probleem is redelijk makkelijk op te lossen door op de iMac Bluetooth uit te zetten. Dan heb je daar geen last van. Je kan natuurlijk ook voor 15 euro een fatsoenlijke niet-Apple muis kopen. De Mighty Mouse is sowieso al niet de beste muis.

Inactief
    Anoniem

Het eerste probleem:
    Het lijkt me een beetje een bleutooth probleem. Mijn magic mouse verliest af en toe ook zo de verbindingl, d.w.z. als ik mijn computer uit de sluimerstand haal.

Al eens een hardware test gedaan om te kijken of de bleutooth module goed werkt?

Bijdrager
    Maverick9898

Volgens mij is er verwarring ontstaan of de TS zijn broer een wireless Mighty Mouse heeft of een wired one.

Bijdrager
    apple1499

Helaas, mijn broer wil zijn bluetooth niet uitzetten omdat hij wel nog draadloos toetsenbord heeft. Die hardware test, moet je dan je computer opnieuw opstarten en dan D ingedrukt houden?
    Wat bedoel je met TS?

Bijdrager
    Dick de Roos

Als het een bedrade muis is, moet de muis soms “BOE!” roepen tegen de computer.
    Je kunt de muis dan even uit de poort trekken en weer terugstoppen.
    De computer herkent de muis dan weer een tijdje.
    Vroeger kwam dat euvel vaker voor. Misschien lag/ligt dat aan de muis?

Bijdrager
    JaNiintendo

@Dick de Roos: hah lol je avatar past wel bij dit topic.

Bijdrager
    Maverick9898

Hij kan toch voor even zijn Bluetooth uitzetten? Dan weet je iig wat de bron van het probleem is.

Bijdrager
    Lapdog

TS = topic starter jijzelf dus. Hardware test is inderdaad opstarten met D toets ingedrukt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.