9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Marius1976

klikken in venster resulteert in een klik in een andere toepassing

Misschien dat dit onderwerp al vaker is behandeld, maar ik krijg het met de zoekfunctie in ieder geval niet boven water.

Op mijn MBP met ML (ik had dit probleem met Lion ook al eens voor) gebeurt het geregeld dat ik ergens op denk te klikken op bijvoorbeeld een webpagina, of op ‘iets’ in Pages, en in plaats van dat die klik het gewenste effect heeft, komt een onderliggende toepassing ineens weer boven drijven. De toepassing die ik aan het gebruiken was verdwijnt naar de achtergrond.

Is dit een bug?
    Is dit een feature die ik niet begrijp of misschien verkeerd gebruik?
    Is het bekend?

Het is moeilijk uit te leggen.

Het gebeurt (ogenschijnlijk) vooral als je meer aan de ondergrens van een venster klikt. het lijkt wel of OS X denkt dat het scherm van de toepassing waar je in zit al ‘opgehouden’ is, en dat je dus een onderliggend scherm aanklikt. Terwijl dat in werkelijkheid echt niet zo is.

Bijdrager
    Martijn_26

Is je dock niet ‘te groot’ dat de icoontjes over je toepassingsscherm vallen?

Bijdrager
    Marius1976

Nee. Het gaat niet om de dock.

Het kan ook midden in een scherm gebeuren. Ik klik op iets, en OS X lijkt gewoon niet eens te zien dat bijv. Pages het scherm is waarin ik aan het werk ben (en ja, dat is ook zo, want links boven in de menubalk staat dan ook Pages). En ik klik: en tjak… pages weg, en ineens zit ik in een onderliggend scherm.

Superirritant. Het is al vanaf dat ik Lion heb, en met ML is het ook nog steeds zo.

Bijdrager
    Martijn_26

Dat is zeker raar @Marius1976 ! Heb dit ook nog nooit gehoord. Ik hoop dat er iemand anders is die je hiermee kan helpen!

Bijdrager
    Marius1976

Mja… ook nu weer… ik zit gewoon te werken. Ik wil een nieuw adres in m’n Safari menu balk tikken. Dus ik tik op het adres zodat het huidige adres blauw zou moeten worden. Maar in plaats van dat dat gebeurt, komt in eens de finder in beeld.

Bizar. Onder Tiger heb ik nooit ergens last van.

Ik heb alle high-tech features van mijn trackpad ook uitgezet.

Snap er niets van.

Bijdrager
    GoeieDag

Al in een andere gebruiker geprobeerd? Al eens in safe boot opgestart (waardoor 3e partij extensies uit blijven)?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik denk dat ik dit ook wel eens heb, of in elk geval iets vergelijkbaars, maar altijd met de Finder, nog nooit met een ander programma. Het gebeurt af en toe dat wanneer ik naar de Finder schakel (ik vermoed vooral wanneer ik ⌘Tab gebruik) en dan klik in het venster van een ander programma, het laatstgebruikte Findervenster er overheen blijft liggen, ook al is het inactief (lichtgekleurd). De enige manier om het weg te krijgen is op het icoon van de Finder in het Dock te klikken en dan op dat van het programma waar ik mee wil werken, omdat dat blijkbaar het systeem dwingt ze op de goede volgorde te leggen.

Bijdrager
    GoeieDag

E.e.a. komt me toch vaag bekend voor.
    Marius, gebruik je een Finder hulpje of zo?

Bijdrager
    Marius1976

Ik gebruik geen finder hulpje nee.

Dat wat Jakko beschrijft, daar lijkt het op; alleen heb ik het dus niet alleen maar met de Finder.

Ook bijvoorbeeld als ik RapidWeaver gebruik, iTunes, Pages etc.

Ik zal eens kijken of het met een andere user account ook optreedt. Het laat zich alleen niet dwingen. De ene keer gaat het dagen goed, en de andere keer (zoals die dag dat ik het topic opende) gebeurt het voortdurend.

Apart is het.

Het is een MBP 13″ early 2011.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.