7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Sambo

Kleurweergave Indesign op hol [opgelost]

Wie kan me vertellen wat er mis is met mijn InDesign?

De buizen in de foto behoren grijs te zijn, groene kleur behoort geel te zijn.
    Als je goed kijkt aan de rechterzijde is het histogram helemaal de weg kwijt.

Heb adobe al gebeld, die gingen even kijken of ze me vandaag of morgen even een mailtje konden sturen……..

Bijdrager
    KarelWillem

A: de rest van je scherm is wel oké?
    B: andere Adobe programa’s hebben dit niet?
    C: al eens gekeken in Colour settings (Edit > Colour Settings)?

Bijdrager
    Deskman

Het lijkt er op of je een profiel ingesteld hebt dat de kleuren omgooit. Probeer een ander profiel te kiezen…

Bijdrager
    Sambo

@ karel willem: Ik heb inmiddels door dat het probleem ook in de andere adobe programma’s doorwerkt. (Het ligt écht niet aan het scherm)

Kleur instellingen of preview veranderen helpt niet in deze. Ik probeerde het al via Bridge op te lossen, maar dat gaf geen resultaat.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Het zou ook kunnen dat je OS of je hardware een fout heeft.
    Open het beeld eens in “voorvertoning”, is het dan ook fout ?

verder zou het colorsync profiel (ofwel van je beeldscherm, of van je bestand) wat je gebruikt beschadigd kunnen zijn, kan je ook eenvoudig checken door een ander profiel te kiezen voor je beekdscherm, of door een beeld te opnenen met een ander profiel.
    profielen kan je ook checken met programma’s>hulpprogramma’s>colorsync hulpprogramma en dan profiel-ehbo

[bewerk] als ik nog eens kijk valt het me op dat de rest van de weergave, je palletjes, vensters en indesign tekst wél goed is. Het zijn alleen de foto’s die niet goed zijn) je hardware, scherm en videokaart zijn waarschijnlijk in orde

Bijdrager
    Sambo

Het beeld was in voorvertoning in orde….

Ik heb in de systeem voorkeuren een nieuw beeldschermprofiel gekozen, nu is het goed.
    (ik dacht dat ik dat al had getest maar goed…)

Ik kan de oude situatie niet meer reconstrueren, want alle profielen die ik heb werken nu (redelijk) normaal.
    Tanx voor de reacies guys, ik kan weer rap aan de bak!

Bijdrager
    Sambo

Ik ben eruit. Het waren corrupte beeldschermprofielen.

Ik kreeg in de tussentijd toch weer mijn problemen terug in photoshop en Acrobat.
    Na een nieuwe callibratie van de schermen is alles in orde.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.