7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    nookie

Kleurscheidingen Indesign

Document:

3x pms kleur + zwart.
    Geen cyaan magenta yellow gebruikt

Kleurscheiding print toch de kleuren cyaan yellow magenta uit, maar dan een leeg velletje met snijtekens en pagina informatie. Deze staan uiteraard op de kleur registratie. Dus dat zou het probleem kunnen zijn.

Niets is minder waar, als ik snijtekens en pagina informatie uitvink, dan krijg ik toch nog de kleuren cyaan magenta yellow uitgeprint, maar dan een totaallege velletjes.

nu heb ik ook een document met een illustrator bestand geplaatst + de tekst in zwart in Indesign. dit socument bevat dezelfde kleuren als in het bovenste document, maar dan gebruikt in Illustrator.

Dit print hij met kleurscheidingen wel goed uit, kortom, geen extra velletjes met kleuren die niet gebruikt zijn.

Hoe kan dit en wat is een oplossing? De oplossing om zelf snijtekens te maken enz enz is voor mij niet genoeg. Ook het feit om de kleuren uit te vinken vind ik geen goede oplossing.

Indesign hoort namelijk naar mijn idee alleen de kleuren uit te printen in kleurscheiding die gebruikt zijn, zonder kleuren aan of uit te moeten vinken.
    Het feit is dus wel als je een illustrator document uitprint in Indesign dat dat wel goed gaat, zonder dus kleuren uit te hoeven vinken, dus lijkt het mij logisch dat dit ook in Indesign zelf goed moet kunnen gaan.

Oplossingen??

Nookie

Bijdrager
    interFACE

ik heb zojuist een vergelijkbaar documentje gemaakt ( 3 steunkleuren + zwart) en dat met snijtekens en paginainformatie op een A4-tje kleurgescheiden geprint. Bij mij geen lege C + M + Y pagina’s.
    Wellict ligt het aan je rip?

maarten

Bijdrager
    wobbie

Als je op het printertje naast de kleur klikt kan je ervoor zorgen dat deze niet geprint wordt. er verschijnt dan een streep door deze scheiding.

de screenshot staat op: http://users.pandora.be/chemic/forum/

Bijdrager
    nookie

Typisch, maar toch blijft het vreemd dat als ik een illustrator file importeer en die uitdraai in kleurscheidingen in Indesign, het wel goed gaat.

Nookie

Bijdrager
    nookie

Dag Wobbie, dat had ik al in mijn bericht gezet dat ik dat geen oplossing vind en waarom niet. Als je kleurscheidingen uitdraait is dat ook nog een final check of je geen verkeerde kleuren erin hebt laten zitten etc etc.

Dus als je kleuren gaat uitvinken, is dat meteen een check minder namelijk.

Het zou gewoon zo moeten zijn dat Indesign de kleuren uitdraait die in het document zitten en geen lege velletjes enz enz.

Bijdrager
    wobbie

Mijn eerste reactie was dat het vinkje ‘blanco pagina’s afdrukken misschien aanstond maar blijkbaar wordt dit gedeactiveerd als je voor scheidingen kiest….

PS ik was te snel met reageren, volgende keer de vraag beter lezen… sorry

Bijdrager
    Fabio

ik heb er ook al even naar gezocht, had nl hetzelfde probleem. en inderdaad, een inkt uitzetten is natuurlijk geen optie helaas… ben benieuwd of het wel mogelijk is:oops:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.