4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    dukkie

kleurscheiding quark/illustrator

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en in dit vakgebied. En eerlijk gezegd vrees ik dat ik een domme vraag ga stellen (alhoewel; die bestaan niet).
    De drukkerij kon mij helaas niet verder helpen en ook mijn andere bronnen hebben geen idee.

Ik wil kleurscheidingen afdrukken, maar zowel in Quark (6) als illustrator (10) kan ik het desbetreffende vakje niet aanklikken! Aangezien me dit in 2 programmas gebeurt, en ik het bovendien met verschillende bestandsformaten heb geprobeerd heb ik het idee dat het met mijn printer te maken heeft??? (of andere instellingen die niet goed staan?)

Is er iemand die deze beginneling kan/wil helpen? eeuwige dankbaarheid is mijn beloning! :D

Bijdrager
    PeterT

Nou allereerst moet je een postcript printer hebben. En de juiste PPD’s voor deze printer geconfigureerd.

Als het goed is moet je in QuarkXpress het menu print kunnen kiezen en hierin moet het vakje kleurscheidingen worden geselecteerd.

Groet en succes

PeterT

Bijdrager
    onem

Als je geen postscript printer hebt maar wel Adobe Acrobat, dan kun je wel een kleurgescheiden pdf maken. Deze pdf kun je dan wel op je inktjet printen.

In iedergeval succes en laat even weten of het gelukt is

Bijdrager
    dukkie

jullie bevestigen wat ik eigenlijk al ongeveer dacht maar nergens echt heel duidelijk kon vinden! dus heel veel dank! en groetjes daar in de kets:D

(ga t morgen proberen in orde te krijgen)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.