8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Geert

Kleurruimte

Ik heb een mac mini 2012 aangesloten op een eizo cg243 met een display port kabel (en nog een tweede monitor met dvi maar dat terzijde).
    De cg243 calibreer ik hardwarematig met een x-rite. Ik vroeg mij af of ik in OSX nog iets moet instellen mbt kleurinstellingen (aantal bits), voordat ik ga calibreren? Ik zie zo’n optie nergens staan.

Bijdrager
    AppelJuice

Nee dat is volgens mij alleen iets binnen Windows, gewoon kalibreren!

Bijdrager
    bert50

Niks aan doen heb zelf ook een mac mini 2012 met een eizo sx 2762 gewoon kalibreren de rest volgt vanzelf als je systeemvoorkeuren kijkt.

Bijdrager
    computer space

Gewoon OSX op het doelprofiel van je calibratie instellen (adobeRGB of sRGB). Mooie van hardwarekalibratie is dat je de computer niet op schermprofielen hoeft in te stellen.
    En 30-bits kleur, dat kan alleen onder Windows. OSX ondersteunt dat niet.

Bijdrager
    Geert

Bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    Ir.Bob
    computer op 08 juli 2013

Gewoon OSX op het doelprofiel van je calibratie instellen (adobeRGB of sRGB). Mooie van hardwarekalibratie is dat je de computer niet op schermprofielen hoeft in te stellen.

Een uitvoer apparaat stel je nooit in op een device-independant profiel! Ook met een wide gamut monitor of hardware calibratie moet je gewoon het profiel van de monitor instellen in OS X. Een colormanaged app zal toch moeten weten wat de gamut van de monitor is.

Bijdrager
    computer space

Als ie er niet teveel naast zit wel. Er zijn zat monitoren die je netjes onder dE van 2 kunt krijgen zowel in AdobeRGB als in sRGB. Om dan met een monitorprofiel te werken maakt de boel onnodig ingewikkeld. Waarvoor neem je anders een hardware-kalibreerbaar scherm?
    Kun je net zo goed monitor uitpakken, meten en profiel maken, en dat profiel in OSX kwakken.

Bijdrager
    Geert

In OSX wordt nu het eizo kleurprofiel gebruikt wat ik aangemaakt tijdens het kalibreren.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.