7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    misterx

kleurprofielen website

Ik wil afbeeldingen plaatsen voor op de website adhv Magento. Als de leverancier een afbeelding van ons er op zet, krijgen we een mooi kleurrijk plaatje te zien. Wanneer we zelf een afbeelding willen uploaden naar de website wordt de afbeelding een stuk fletser.
    Hoe kan dit?

De beeldbank staat in Adobe RGB, maar zetten de afbeeldingen op verzoek (van de leverancier) naar sRGB om en dan bewaar als JPG.
    Er wordt gewerkt op Macs met Adobe CS4-pakket.

Inactief
    Anoniem

Zijn al die monitoren waarop de afbeeldingen bekeken worden ook gekalibreerd, gelijke gamma waarden, helderheid en contrastwaarden etc.?
    .
    Anders hebben kleurprofielen niet heel veel zin.

Bijdrager
    misterx

Wie moet zich naar wie kalibreren dan?
    Mijn scherm staat op LED cinema Display profiel.
    De kleur settings in Adobe staan op Adobe RGB.

De afbeeldingen stuur ik naar de leverancier en deze persoon moet niets doen met mijn profiel, maar volgens mij doet men het wel daar. Anders mag men dat verschil toch niet krijgen?

Bijdrager
    Dr. Maddox

[s]Het zou kunnen dat bij export naar web dat er bij jpg standaard 10% minder verzadiging wordt toegepast. Dit kan je wijzigen bij de kleurinstellingen > geavanceerd.

Of je kiest voor “opslaan als” in plaats van “opslaan voor web”. Dan blijven (als het goed is) de kleuren zoals ze zijn.[/s]

sRGB wordt als profiel breder ondersteund en is daarmee sowieso een beter keuze.

Bijdrager
    Leander

@ Maddox:
    Je schrijft dat Photoshop standaard 10% minder verzadiging toepast bij export naar jpg via “Safe for Web & Devices”?
    Is dat wel zo? Ik heb daar namelijk nooit iets van gemerkt bij CS4. Geen enkele vermindering in kleurverzadiging.
    Wat is de achterliggende gedachte van die standaard 10% verminderd verzadigde output?
    Je schrijft dat je dit kan wijzigen bij kleurinstellingen, waar precies?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Je hebt gelijk. De instelling waar ik het over heb heeft geen invloed op de output/export weergave maar alleen in Photoshop zelf. Een monitor instelling dus.

Ik bedoelde deze instelling.

Het is een hoekje waar ik zelf niet vaak zit maar dacht dat hier wellicht de oorzaak kon zitten.
    Achterliggende gedachte staat omschreven bij “Description”.

@ TS: Probeer eens te experimenteren met het toewijzen en/of converteren van kleurprofielen bij Save for web.

Bijdrager
    Le Big Mac

Met deze instellingen in Save for Web (CS5) gaat het bij mij altijd goed, zowel op Mac/PC, FF/IE/Safari/etc:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.