4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    FunkyBro

Kleurenprofiel externe monitor

Ik weet dat er heel wat problemen bestaan wat betreft een externe monitor gebruiken onder Mavericks, gezien alle resultaten die ik vind via google.. maar ik kom nergens echt mijn probleem tegen.

Ik heb een externe monitor (Philips 247E4) aan mijn MacBook Pro (Early 2011) via HDMI hangen en deze werkt verder uitstekend. Echter twee dingen: als ik mijn laptop mbv de muis of het toetsenbord uit sluimer haal, is 9 van de 10 keer mijn kleurenprofiel weer gereset. Contrast is veel te hoog en ik kan bijna niks meer lezen. Als ik vervolgens probeer om mijn gekalibreerde profiel weer te laden, blijft ie terugspringen op het standaardprofiel. Ik zie een seconde het juiste profiel voordat hij weer terugspringt…
    Daarnaast zijn de vensters die ik geopend heb allemaal versprongen. Vensters die ik fullscreen heb, staan half op het ene bureaublad en half op het andere.. programma’s die ik in een klein venster geopend heb staan ineens helemaal in 1 van de hoeken en kan ik met geen mogelijkheid meer aanklikken. Vaak zijn dan ook al m’n iconen op het bureaublad volledig verplaatst, buiten het scherm..

Beide problemen zijn overigens weer opgelost zodra ik m’n MacBook herstart.. en dat doe ik nu zo’n 10 keer per dag, niet wenselijk dus.

Heeft iemand een idee wat deze problemen kan oplossen?

Bijdrager
    Targaryen

Heb je geen opties in je scherm zelf? Ik heb in mijn Asus een viertal ‘presets’ zitten en daarnaast kan ik ‘m ook manueel kalibreren. Ik heb daarvoor een Nederlandse website gebruikt (ben de naam even kwijt).

Bijdrager
    FunkyBro

Ja die optie zit wel op het beeldscherm, maar het is een stuk makkelijker om het via m’n mac te regelen.. Maar het zou inderdaad een mogelijkheid zijn, dank in ieder geval!

Nu blijft alleen het gedoe met het verschuiven van vensters en iconen nog staan.. iemand een oplossing hiervoor?

Bijdrager
    1984

Ik heb een externe monitor (Philips 247E4) aan mijn MacBook Pro (Early 2011) via HDMI hangen en deze werkt verder uitstekend. Echter twee dingen: als ik mijn laptop mbv de muis of het toetsenbord uit sluimer haal, is 9 van de 10 keer mijn kleurenprofiel weer gereset.

Ik ken jouw monitor niet , maar indien je mini DP naar DP hebt liggen en mogelijk is ,probeer dat eens

1984 op 29 december 2013

Bij de PA serie kun je beter niet de Mini DisplayPort of Thunderbolt van je Macbook naar de HDMI poort van je monitor gebruiken i.v.m. sRGB mode en Adobe RGB kleuren problemen die kunnen ontstaan.
    Het best een Mini DisplayPort kabel naar DP of DVI poort van de Asus monitor, enfin dit zal geen probleem op leveren bij de PB248Q

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.