4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    patjo

Kleurenprobleem op iMac G3 600

Mijn iMac (Blue Dalmation G3 600, 10.3.2) had onlangs vreemde kuren. Groene zwemen op het scherm, knipperend beeld, etc. Om een lang verhaal kort te maken, het analoge board is vervangen (nog onder garantie), maar nu ik m terug heb valt me op dat de kleur veel te ‘warm’ en nog altijd aan de groenige kant is, vooral waar het beeld grijs (bijv. brushed metal) moet zijn. Het is niet weg te kalibreren en zappen van PRAM en resetten van open firmware hielpen ook niet. Weet iemand of er *in* de CRT-iMac nog mogelijkheden zijn om de kleurweergave van de beeldbuis bij te stellen? Of herkent iemand dit probleem en weet hij/zij de oplossing?

Bijdrager
    stoef

op reparaties horen ook garantie te zitten.

dus gewoon weer contact opnemen met de reparatieservice

Bijdrager
    tricksel

Je kunt het instellen, met een paar stelschroeven binnenin de iMac. Echter, zoals al gezegd, zou ik er mee teruggaan. Het is een risico-vol klusje om te doen (op een monitor staat rond de 10.000 volt, en die is NIET weg als je de stekker uit het stopcontact trekt!), en zij horen zonder meer alles OK af te leveren.

Anoniem

Ik heb volgens mij hetzelfde probleem. Echter bij mij is het analoog videoboard al 2 x vervangen. De eerste keer viel het beeld compleet weg. De 2e keer stand het eeld te trillen. De derde keer hebben ze de batterij vervangen en alleen maar getest. En nu is het beeld een beetje groen/geel achtig en verspringt soms naar goede kleur. Maar het beeld bijft veel te vaal (te helder zeg maar).
    Wie weet een oplossing of de oorzaak???
    Heb apple alweer gebeld, voor een vierde keer.

Help mij !

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.