9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

kleurenlaser of toch inktjet? bij incidenteel gebruik?

Ja er is natuurlijk inmiddels al heel veel vragen over dit onderwerp geweest, maar nergens zie ik iets staan over incidenteel gebruik!

Ik print voornamelijk (als ik al print) zwart / wit met name even een mail uitprinten / handleiding etc)
    Hiervoor heb ik een oude hp 4ml en ook als ik maanden niet print blijft het er goed uitkomen. Is dat bij kleurenlasers ook zo?

Ik heb hier ook nog een g85 staan die heel incidenteel werd gebruikt voor met name kopieerfuncties.
    Een mooi apparaat maar nu na 4 jaar (1 keer patronen verwisseld) klopt er van de kleur niets van.

Voor mijn vakantiefoto’s (die natuurlijk ook incidenteel zijn) stap ik meestal naar de drogist, kost ongeveer 30 cent per afdruk en zo heb ik zo nooit zelf uitgeprint.

Maar ik wil iets hebben als ik effe snel iets in kleur moet uitprinten deze mij niet in de steek laat.

Waar moet ik dan voor kiezen? de prioriteit ligt in dit geval in tegenstelling tot andere vragen niet bij hoeveel afdrukken maak ik voor een dubbeltje.

Bijdrager
    computer space

Als het incidenteel is en kleuren moeten toch goed zijn: gewoon inktjet nemen. Een kleurenlaser is veel moeilijker goed te krijgen (inherent aan de techniek, en soort papier maakt bovendien veel uit) en er kan veel stuk en reparaties zijn duur. Een inktjet is met ieder patroon weer vrijwel als nieuw.

Bijdrager
    bonestaak

Okee, maar dan moet ik wel kiezen zeker voor een merk dat de printkop of nozzle in de patronen heeft zitten zeker?

(In ieder geval geen epson).

Bijdrager
    TRML
    ”Martiniman”

Een inktjet is met ieder patroon weer vrijwel als nieuw.

Dat is ook niet helemaal waar, tenminste niet bij Epson inkjet printers want daar is de print kop vast in de printer gemonteerd en bij langdurig niet gebruiken gaat die verstopt zitten en kan je je printer weg gooien, ik zou juist gaan voor een laser printer want die hebben die vervelende eigenschap niet en kan je dus jaren vooruit met je kleuren toners en het is uiteindelijk goedkoper, alleen zijn de afdrukken van een inkjet veel beter dan van een laser (in de consumenten klassen dan wel te verstaan)

Bijdrager
    Macmortsel

Gebruik een inkjet….Ikzelf heb twee printers : nl een eenvouidge brother laser voor mijn dagelijkse fakturen af te printen (zo’n 60 prints per dag), en een HP Officejet. De Officejet gebruik voor mijn occasionele kleurenprints en fax….
    Succes met je keuze

Bijdrager
    Macmortsel

moet me aansluiten bij TRML. Voor een iets betere afdruk verkies ik ook mijn inkjet….Maar de fakturen die ik maak, zijn toch maar om weg te gooien….

Bijdrager
    the-innovator

Ik zou een Laser kopen bv Brother 2030 a 129,- en dan een leuke canon CP-720 SELPHY Fotokaartprinter voor een 99 euro.

Bijdrager
    fatboysmart

Ik kan je zeggen dat de inkjet die ik heb (Canon IP5200) nooit verstopt raakt, en ik gebruik hem maar heel af en toe. Zelfs na 3 maanden niet gebruiken is de eerste afdruk gelijk OK.

Dit alleen ter info…

Bijdrager
    bonestaak

Okee, ik denk dat ik ga voor de hp c5180 heeft een speciaal inktsysteem wat al meer is aangepast op uitdrogen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.