4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Sipke

Kleurenlaser met lage CostPerPage?

Hallo allemaal,

Ik ben al een paar dagen aan het zoeken, maar het valt niet mee. ik print nogal weinig en ben helemaal klaar met intkspuiters die regelmatig de kanaaltjes reinigen, mijn inktkosten zijn steeds ca. 1 Euro per pagina.

Mijn eisen:
    – Laserprinter
    – Kleur printen moet mogelijk zijn
    – Zwart wit behoorlijke kwaliteit
    – Heel lage printkosten
    – Foto’s printen hoeft niet (heb ik Epson 3880 voor)
    – Dubbelzijdig automatisch
    – Instelbaar in instellingen om enkel Zwarte toner te gebruiken (bv “mono” bij Brother print dialog)
    – Netwerkaansluiting
    – Laag stand-by energieverbruik (printer staat in de berging)
    – Prijs maakt me niet uit, het gaat op de lange duur met name om lage kosten per pagina.

De ene printer print goed zw/w maar slecht kleur (diverse Brothers waaronder de 3170CDW), de volgende print zw/w altijd met gebruik van kleurtoner ook al stel je mono in (diverse HP’s), weer een andere kan niet dubbelzijdig. Hoe duurder hoe hogere “maandelijkse duty” maar ook vaak hoger stand-by stroomverbruik (ik vind 10-15W in stand-by al veel te hoog).

Dus: wie heeft of kent een printer die aan bovenstaande eisen voldoet?

Dank! Sipke

Bijdrager
    pschaik26

k heb zelf een Kyocera 5300 vanwege de lage cost of ownership, berekend over de gehele verwachte levensduur inclusief aanschaf- en onderhoudskosten en toners etc. Hij is, op het drukken van de 1e pagina na (18 seconden initialiseren etc) ook heel snel. Zie http://www.printer.com

Bijdrager
    Sipke

Die Kyocera klinkt wel heel goed als ik de reviews bekijk. Op printer.com kwam ik overigens niet ver. Ik vond wel deze:
    http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/pc-peripheral/3200841/kyocera-mita-fs-c5300dn-review/

Die zegt dat de drum 200000 pagina’s meegaat en dat de meegeleverde toners 6000 (zw/w) en 5000 pagina’s (elke kleur) meegaan. Ik print weinig, ik denk max 500 vel per jaar. Dus dan zou ik 10 jaar lang geen toner hoeven kopen. Blijft dat zo lang goed?

Hij is alleen niet meer leverbaar, wel de FS-C5250DN of FS-C5350DN. Maar of die net zo zuinig zijn met toner én of de bijgeleverde tonercartridges net zo vol zitten?
    Review 5250 is positief: http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/pc-peripheral/3340680/kyocera-mita-fs-c5250dn-review/
    En hij kost ook niet de wereld: 424 Euro incl. BTW bij azerty.
    Slaapstand 7W (vind ik eigenlijk nog wat hoog, maar goed), standaard auto duplex, bekabeld netwerk.

Weet jij of die 5300 op monochroom kunt instellen in het menu? Zodat zwart/wit pagina’s ook echt gebruik maken van alleen de zw/w toner? De HP’s en Canons schijnen toch altijd ook kleurtoner te gebruiken voor zw/w opgemaakte pagina’s. Ik wil graag een printer waarvoor ik een apart printprofiel kan instellen met monochroom zodat je niet onnodig gebruik maakt van de kleurtoners.

Kyocera is niet bij elke shop verkrijgbaar merk ik. Moet nog even google-en.

Bijdrager
    Sipke

OK nu snap ik waarom ik die printer nergens kan kopen. Kyocera heeft een nieuwe serie uitgebracht en ze heten nu allemaal anders, zie:
    http://www.docuconcept.nl/index.php/over-docuconcept-sp-849271904/nieuws/157-introductie-kyocera-ecosys-p6021cdn-p6026cdn-p6030cdn-a4-kleurenlaserprinters
    Komt neer op:
    FS-C5150DN wordt ECOSYS P6021cdn (21/21 ppm) download hier de productbrochure ECOSYS P6021cdn
    FS-C5250DN wordt ECOSYS P6026cdn (26/26 ppm) download hier de productbrochure ECOSYS P6026cdn
    FS-C5350DN wordt ECOSYS P6030cdn (30/30 ppm) download hier de productbrochure ECOSYS P6030cdn

De 6021 zou voor mij al ruim voldoende zijn, slaapstand 4W is alweer beter dan 7W. Nu nog even informeren over die toner cartridges en ik kan bestellen. De nieuwe serie ondersteunt ook Airprint.

Dank tot zover!

Sipke

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.