6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Sad

kleuren zijn anders!?

Als ik in Photoshop 7 iets leuks heb gemaakt en ik save for web naar een JPG dan zie ik in de browser een enorm kleurverschil met het origineel.

Ik heb in het origineel wel “show web colors” aan staan als ik een kleur kies, maar donkerblauw wordt paarser etc.

Hetzelfde gebeurt als ik in Imageready iets maak en dan naar photoshop overspring… totaal andere kleuren opeens, terwijl de hex waarde van de kleuren exact hetzelfde is. Alleen #000000 (zwart) en #FFFFFF (wit) kloppen nog:(

Hoe kan dit en wat doe ik er aan?

Bijdrager
    Erik

Dit heeft ongetwijfeld te maken met je kleurinstellingen.

Mijn advies voor web-afbeeldingen:

Converteer alle afbeeldingen voor de ‘save for web’ opdracht eerst naar sRGB (beter iets dan niets) en sluit het profiel in bij de .jpg (kost je slechts 1116 bytes).

IE heeft in de voorkeuren de mogelijkheid om Colorsync aan te zetten waardoor de ingesloten profielen in de afbeeldingen wel worden gerespecteerd, maar bijna niemand gebruikt dat.

Voor deze mensen is sRGB dan de beste keuze uit alle.

Probeer maar ‘s.

Suc6,

Erik

Bijdrager
    rbroen

Als je kleurproef voorvertoning op “macintosh monitor” zet ziet het er wel hetzelfde uit… maar of dit een logische stap is?

Bijdrager
    Erik

de softproof aanzetten is in deze geen optie, het aangemaakte document staat waarschijnlijk in een vreemde kleurruimte, althans een die sterk afwijkt van wat een monitor normaal gesproken doet.

Photoshop colormanaged die afbeelding altijd naar je beeldscherm, je browser niet. De softproof instelling ‘verdoezeld’ dan ook de RGB codes die je eigenlijk aanbiedt aan je browser. Vandaar die sRGB keuze van eerder.

Bijdrager
    Sad

bedankt voor de hints, maar wat ik nog steed niet snap is dat het in Imageready anders is dan in Photoshop. Doet Imageready niet aam color management en PS wel?

Bijdrager
    drscsi

Is je Imagready-beeld misschien al vertaald naar een Web-kleurruimte en staat je beeld in Photoshop nog in een uitgebreidere kleurruimte?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.