16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    MvE

Kleuren weggooien in ID

Kent iemand het probleem dat sommige (geïmporteerde) kleuren niet uit het stalenpallet van Indesign kunnen worden verwijderd? En weet iemand ook een truc om ze wel weg te gooien?

Bijdrager
    iJan

Waarschijnlijk zijn deze kleuren in een teken- of alineastijl opgenomen of staan ze in een geimporteerde illustratie.[/url]

Bijdrager
    KarelWillem

Daar dacht ik ook aan.

Mijn ervaring is dat de niet-verwijderbare kleuren die ik tegenkom, gewoon kleuren uit geïmporteerde bestanden zijn.

Bijdrager
    ScubaMac

ja dat ken ik ook. wanneer ik bv de kleuren in een ill. bestand wijzig – blijven de oude, onverwijderbaar, staan. De enige oplossing die ik had was. illustratie helemaal verwijderen, staal deleten, en dan de illustratie weer inporteren.

het lijkt me een bug die tzt wel opgelost zal worden..

Bijdrager
    MvE

Niks niet illustratie weggooien… die **** kleur laat zich nog steeds niet verwijderen.

Ik zal het document maar opnieuw opmaken. Gelukkig is het een eenvoudig stukje briefpapier en geen tig pagina’s boekwerk.

Bijdrager
    MvE

Oh wacht, toch gelukt. Illustratie weggooien, spotkleur omgezet naar CMYK, selecteer ongebruikte kleuren en voila: de prullenbak kon weer gebruikt worden.

Omslachtig allemaal, zal wel aan mij liggen.

Bijdrager
    WOZ

Probeer eens dit:
    bewaar asl Indesign legacy format en sluit. Open die en kijk of je de ongebruikte stalen nu wel weg kunnen.

Bijdrager
    Eelco

Kende dit probleem wel in InDesign 2: document sluitenen weer openen hielp vaak.
    In InDesign 3 nooit meer last van gehad.

Bijdrager
    Sasja

Ik heb dit probleem ook. Maar in dit document zitten geen beeld en de PMS kleur wordt ook nergens gebruikt. Kan je ergens misschien kleuren beveiligen (op slot zetten) in InDesign CS?

Bijdrager
    WOZ

Nee.

Heb je geprobeerd als legacy te bewaren en die weer te openen?

Bijdrager
    Sasja

Legacy???? Ik had het wel al zien staan in het forum, maar (domme vraag misschien) hoe doe je dat? Ik zie dat nergens staan in InDesign.

Bijdrager
    Syndic

Legacy ken ik alleen van Illustrator CS. Bedoel jij soms Indesign Interchange WOZ?
    Onder: File –> Export –> Format: Indesign Interchange :)

Bijdrager
    WOZ
    ”Syndic”

Legacy ken ik alleen van Illustrator CS. Bedoel jij soms Indesign Interchange WOZ?
    Onder: File –> Export –> Format: Indesign Interchange :)

Ja idd. Niet legacy, maar interchange.. A slip of the tong!

Bijdrager
    Sasja

Thanx! Dat heeft geholpen.

Bijdrager
    Triesje

Bij mij lukt het niet…moet ik nu echt opnieuw beginnen met opmaken?
    Ik kan dus niets vinden met replace color…

groetjes
    Triesje

Bijdrager
    GeertR

Eindelijk van die verdomde dubbele kleuren af! (Alleen wat verloop in een typogram)
    Bedankt.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.