6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Joenahh

Kleuren veranderen in Final Cut Pro?

Hey allemaal,

Ik heb een illustrator bestand aangeleverd gekregen, welke moet worden ingezet in een videomontage in FCP7. Nu plaats ik het illustrator bestand in FCP en in de viewer ziet ‘ie er goed uit qua kleuren, etc. Echter, als ik deze op m’n timeline plaats en i de canvas kijk, is de kleur anders geworden.

Hoe krijg ik dit gelijk? De kleur die van origine is aangeleverd in Illustrator is met een kleurprofiel gemaakt met PAL/SECAM. Dit profiel moet worden gebruikt vanwege de kleur die wordt ingezet in alle reclame-uitingen etc.

Voorbeeld (links goed, rechts andere kleur):

Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    computer space

Draait FCP niet zelf in sRGB?

Bijdrager
    Joenahh

Hoe kan ik dit checken/aanpassen? Dank je voor je reactie!

Bijdrager
    Qmagic

Misschien in de settings kleur profiel toewijzen? Maar op http://forums.creativecow.net kan je heel veel vinden betreft final cut pro, misschien heb je daar iets aan.
    In FCPX kan je afbeeldingen een color space toewijzen, dat zal in FCP 7 ook kunnen, alleen weet ik even niet waar het te vinden is.

Bijdrager
    shanna61

In wat voor format is het bestand aangeleverd?
    Ik heb hier geprobeerd een en ander te reproduceren echter nog zonder resultaat.

Bijdrager
    shanna61

ik heb zowel webcolor als rgb als cmyk gebruikt en opgeslagen als een ai bestand rechtstreeks vanuit cs6.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.