2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Xanadu

Kleuren van AE filmpje naar FCP raadsel…

Ik heb hetvolgende probleem.

Als ik iets maak in After Effects (v6.0) en dat rendern met een alfa channel, vervolgens in FCP (3.0) importeer om dit fijn te gaan editten, dan gaat iets iets fout met de kleuen. Deze zijn spontaan veel mider fel en allerlij details lijken weg te vallen.

Nu viel me ineens op dat als ik het filmpje in mijn viewer bekijk, dat de kleuren dan goed zijn, maar als ik het filmpje op de tijdlijn mik en in mijn canvas bekiujk, dan gaat er iets mis.

Even ter verduidelijking een plaatje:

Bovenste plaatje is van de viewer, dat ziet er exact hetzelfde uit als in AE. Onderste is de canvas, zoals je ziet, het groen is veel minder sprekend en het geheel is veel donkerder.

In AE render ik dit soort zaken meest met de Animation compressor, maar zelf als ik als compressor none gebruik, krijg ik hetzelfde verschijnsel.

Nu heb ik met dit project op een bepaald moment ook een enkel frame uit AE als een Photoshop file bewaard en deze in FCP gebruikt. Dat gaat het allemaal WEL goed. Ik begrijp er geen hout meer van.

Ik kan me voorstellen dat dit met color spaces te maken heeft, maar waarop je het dan in der viewer wel goed ziet en op de canvas niet is nog even beyond me.

Iemand enig idee?

Bijdrager
    Frans

Ergens binnen de settings van FCP kun je instellen hoe die alles moet renderen: RGB of een andere kleurcodering.
    Ligt het soms daar aan ?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.