5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Hoofdletter

kleur in mail beantwoorden imac 10.9.1

In beantwoorden van mail wil ik direct achter de vraag antwoordt geven in kleur: dit lukt wel, maar na elke nieuwe regel of enter moet de kleur opnieuw worden ingesteld.
    waar kan ik dit vastzetten? Bij een nieuwe mail kan ik alles wel in een andere kleur alles krijgen, dus dan wordt de kleur wel vastgehouden.
    [Dit zou heel goed zijn heel mailend Nederland, dan krijgt men eindelijk antwoordt op meerdere vragen, normaal kan je niet meer als 1 vraag stellen: bij het beantwoorden zijn de meeste mensen immers de vragen al vergeten].

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Veel handiger is om gewoon je antwoorden tussen de vragen te zetten. Dan kun je zoveel vragen stellen en beantwoorden als je wilt, is gelijk duidelijk welk antwoord bij welke vraag hoort, en lees je alles in een natuurlijke — in plaats van omgekeerde — volgorde.

Bijdrager
    Hoofdletter

bedankt Jakko, dit bedoel ik precies; maar na elke beantwoording moet ik de kleur weer opnieuw instellen.
    dus na elke enter of klik met de muis, kleur opnieuw instellen, [vliegt gelijk weer naar de standaard kleur].
    In een nieuwe mail blijft de ingestelde kleur wel vast staan.
    Dus bij een beantwoorde mail niet. Wat zou het gemakkelijk zijn ook voor bedrijven, om gelijk achter de vragen te antwoorden. De meesten beginnen heel omslachtig met een nieuwe mail, [hoop bla, bla] en men krijgt geen antwoord op meerdere vragen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Waarom heb je überhaupt kleuren nodig? Zet de voorkeuren aan om de inhoud van het originele bericht te citeren en het citaatniveau te verhogen (in de voorkeuren van Mail, op het tabblad Nieuw) en je kunt er zo tussenin typen door een paar drukken op Return te geven waar je je antwoord in wilt voegen.

Bijdrager
    Hoofdletter

Bedankt Jakko, zo heb ik alles ook ingesteld, en ik kan er wel tussen typen, maar ik mail met vele ouderen. Het leest gemakkelijker, en het antwoordt is gemakkelijker te vinden in een andere kleur.
    Waarom kan de kleur wel vast gezet worden in een nieuwe mail, en niet bij een beantwoorde mail?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.