14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Harley

Klep dicht, macbook uit

Kan het ff niet vinden, wil de macbook air afsluiten ipv sluimeren als klep dicht gaat.

Kan hier nergens een instelling voor vinden, wie oh wie.

Bijdrager
    Harley

Owja, staat Lion op de air 13″ van late 2009

Bijdrager
    SunKeeper

Ik snap niet precies waarom. Je moet dan toch ieder keer weer wachten tot die opgestart is?

Verder kun je de truc van > aan/uit-knop > Enter > gebruiken. Dan gaat die ook direct uit, en het dichtklappen verhindert volgens mij het afsluiten niet.

Bijdrager
    Harley

Omdat ie op sluimer toch zeker 10% per dag kwijtraakt.

Trucjes zoek ik niet, schijnt dus niet mogelijk te zijn ergens in instellingen? Net ook alweer ff lopen zoeken.

Geblokkeerd
    Bento
    SunKeeper op 24 januari 2012

Ik snap niet precies waarom

Moet dat dan?

Pffffff.

Bijdrager
    nebilem

Als hij wilt dat dat ding uitgaat dan is het toch zo?

Iedereen die moet vertellen waarom het niet zo moet. WTF

Bijdrager
    stalio

Click the Finder button on your dock.
    Click “Applications,” “Utilities” and then double-click “Terminal.”
    Type “sudo pmset -a hibernatemode 3” into the terminal window and then press “Enter.”
    Type your systems administrative password and then press “Enter.”

http://www.ehow.com/how_12132771_make-mac-shut-down-close-lid.html#ixzz1kOLgr8nM

Bijdrager
    Harley

Uitgevoerd, gaat niet uit.
    Klopt ook wel als ik het verhaal goed lees >>

Although you cannot configure a Mac laptop to completely shut down when its lid is closed, it can be configured to enter a near-powerless state called “sleep” mode. This mode shuts down most system components and uses a minimal amount of power to keep active programs running in a suspended state. You can enable this mode from within the Mac OS X configuration utility that comes included with the operating system.

Titel is dus misleidend.

Bijdrager
    arri

man pmset

hibernatemode = 0 (binary 0000) by default on supported desktops. The
    system will not back memory up to persistent storage. The system must
    wake from the contents of memory; the system will lose context on power
    loss. This is, historically, plain old sleep.

hibernatemode = 3 (binary 0011) by default on supported portables. The
    system will store a copy of memory to persistent storage (the disk), and
    will power memory during sleep. The system will wake from memory, unless
    a power loss forces it to restore from disk image.

hibernatemode = 25 (binary 0001 1001) is only settable via pmset. The
    system will store a copy of memory to persistent storage (the disk), and
    will remove power to memory. The system will restore from disk image. If
    you want "hibernation" - slower sleeps, slower wakes, and better battery
    life, you should use this setting.

in jouw geval is dus 25 de correcte waarde, al is dat niet het gedrag waar je echt om vroeg.
    hij gaat namelijk niet uit zoals bij ‘Shutdown’ — maar gaat in ‘Deep Sleep’ of hybnernation mode.

Omdat hij voor die deepsleep de volledige RAM-inhoud naar harddisk moet schrijven, is het uiteindelijk veel sneller om gewoon handmatig ‘Shutdown’ te kiezen, hoewel opstarten dan wel weer langer duurt.

Als hij wilt dat dat ding uitgaat dan is het toch zo?
    Iedereen die moet vertellen waarom het niet zo moet. WTF

Dat doen mensen waarschijnlijk omdat de neiging hem uit te willen zetten gewoon een beetje weird is. Ikzelf heb dat in ± 13 jaar met de 6 Power-/MacBooks die ik heb versleten ook nog nooit gedaan.. Ook niet om batterij te besparen voor bv. een lange vliegreis, omdat steeds booten ipv wakker worden veel meer tijd (en dus stroom) kost…

Overigens is het zo dat bovenstaande default (!) hybernate-mode automatisch intreedt mocht al slapend je batterij leeg raakt. De enige echt rationele verklaring om hem uit te willen zetten is dus als je vewacht je MacBook meerdere dagen (weken?) niet te gebruiken, en hem daarna nodig te hebben in een situatie waarin je geen stroom bij de hand hebt.. Dus als je drie weken de woestijn inrekt ofzo..
    Enige andere reden is waarschijnlijk een (emotionele) conditionering door gewend te zijn aan een ander systeem…;)

Bijdrager
    Harley

Enige andere reden is waarschijnlijk een (emotionele) conditionering door gewend te zijn aan een ander systeem…

Klopt, een iMac. Staat 24/7 aan, maar heeft geen accu.

Macbook opstarten na zeg 3 dagen, wil ik hem gaarne net zo vol als dat ik hem wegleg. Is nu dus niet zo.

Je moet wel alles uitleggen hier zeg;)

Maar moet toch mogelijk zijn dat de macbook gewoon het seintje afsluiten krijgt als je de klep sluit, tot dusver niet echt de oplossing gelezen.

Bijdrager
    Rickje

ten eerste heb je een macbook air, alsof die zoveel stroom gebruikt.
    ten tweede lees deze link: http://wiki.answers.com/Q/How_can_you_make_your_MacBook_air_shut_down_when_you_just_close_the_cover

ten derde: succes met het tweaken van je systeem
    ten vierde: ik snap wat je wilt en waarom, maar ik zal het nooit zo willen hebben.

ten vijfde: waarom niet gewoon 10 seconden nemen om je computer uit te zetten en dan pas het scherm dicht? opstarten neemt ook zn tijd in beslag…. waarom op het ene beknippelen en op het andere niet?

Bijdrager
    Harley

Kan het ff niet vinden, wil de macbook air afsluiten ipv sluimeren als klep dicht gaat.
    Kan hier nergens een instelling voor vinden, wie oh wie.

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Het is nu wel duidelijk toch? Het is simpelweg niet mogelijk.

Bijdrager
    Harley

Het is nu wel duidelijk toch? Het is simpelweg niet mogelijk.

Lijkt wel een ongejailbreakte iphone dus;)

Ok, duidelijk dan.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.