6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Rits

Klembord legen

Voor een kennis de volgende vraag; is het mogelijk om in Photoshop 7 onder windows je klembord te legen?
    Voor zijn werk is het noodzakelijk een groot aantal foto’s tegelijkertijd te openen en open te houden, maar iedere keer als er extra foto’s geopend worden wordt daar weer extra ram voor gebruikt. Is er een instelling onder 7 die er voor zorgt dat dit niet gebeurd? CS heeft deze functie wel onder ‘bewerken > leegmaken’…

Ik snap dat dit eigenlijk niet de plek is voor een windoos vraag, maar ik kan me voorstellen dat Photoshop voor windows dezelfde opties heeft als Photoshop voor OSX…

Bijdrager
    draaischaap

Ik gebruik nog Photoshop 5.5, en als ik daar het klembord “leeg” wil maken, selecteer ik een klein stukje van het bestand, om die te kopieeren (een paar pixels).

OK, helemaal leeg is het niet, maar het komt wel in de buurt van “leeg”.

Overigens heb je voor elke foto die je opent wel meer ram nodig, daar doe je niets tegen. Ongeacht of je klembord leeg of “vol” is.

Bijdrager
    MacBeer

Probeer eens te zoeken onder de term ‘purge’ in Photoshop. Dat is de Engelse term voor het legen van het cachegeheugen.
    Het is toch niet onwaarschijnlijk dat deze optie in Windows niet op te roepen is. Wellicht komt dat doordat Windows wellicht anders omgaat met geheugenbeheer. Echter dat weet ik niet zeker.

Bijdrager
    Rits

Hoi Draaischaap,

dat is een goed idee, ik zal t voorstellen… alleen verloopt het openen van die files volgens een automatisch proces en volgens mij bestaat er geen mogelijkheid voor hen om tussendoor een gedeelte te kopiĆ«ren :?
    Met een Mac zouden ze een applescript kunnen maken die dat ongetwijfeld kan, maa of dat ook onder windows lukt weet ik niet.

Bijdrager
    draaischaap

Als dat automatische proces een photoshop action is, dan is daar natuurlijk wel een “select 1×1 pixel > copy” tussen te prutsen… Alles wat je kopieert, vervangt wat er al stond. Maar dat wist je al.

@MacBjorn: Ik ben in Photoshop 5.5 geen “purge” tegengekomen, misschien wel in 7. Dat weet ik niet.

Bijdrager
    draaischaap

Je hebt gelijk, MacBjorn. Ik kijk met m’n kont.
    (edit > purge > history, cache etc…)
    :innocent:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.